همایش «تجلی بصیرت در آیینه پژوهش» در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3944032
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

همایش «تجلی بصیرت در آیینه پژوهش» در ارومیه برگزار شد

همایش «تجلی بصیرت در آیینه پژوهش» به مناسبت گرامیداشت ۹ دی روز گذشته در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

داشتن بصیرت لازمه رهبری یک جامعه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی همایش «تجلی بصیرت در آیینه پژوهش» به مناسبت گرامیداشت ۹ دی با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، روز گذشته در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این همایش با تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به جایگاه پژوهش و علم‌آموزی در دین اسلام اظهار کرد: برای مثال در روایات اسلامی آمده است: «عمل عالمی که در فراش خود باشد و به علم و مطالعه آن بپردازد از عبادت هفتاد عابد بالاتر است.»

وی افزود: یادگیری علم و دانش باید همراه با بصیرت باشد چرا که اگر بصیرت وجود نداشته باشد ممکن است یک فرد از علم و دانش خود در مسیر نادرست استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نبود بصیرت در فرد گاهی موجب می‌شود که وی در تشخیص حق از باطل دچار مشکل شود، تصریح کرد: برای مثال امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «اگر همه دنیا به عنوان دشمن در یک صف و من هم در صف دیگر باشم ترسی ندارم چرا که من با بصیرت خود می‌دانم که دشمن ضالّ و گمراه و بنده در مسیر هدایت هستم». در یک نظام دینی و اسلامی بصیرت لازمه رهبری یک جامعه است و این ویژگی هست که در مقام معظم رهبری به عینه قابل مشاهده بوده و همین بصیرت و نترسی ایشان موجب شده است تا با وجود فتنه‌های مختلف، ایشان با قدرت و شجاعت از انقلاب دفاع کنند.

وی تصریح کرد: در کشوری که مردم در آن بصیرت نداشته باشند حتی اگر امام علی(ع) هم رهبر باشند در برهه‌های حساس تنها خواهد ماند.

حجت‌الاسلام علی متین، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این همایش با اشاره به اینکه دشمن با به راه انداختن جنگ نرم دین و ایمان مردم ایران را هدف قرار داده است، تصریح کرد: برای همین منظور باید در هر عرصه‌ای که دشمن فعال است در همان عرصه هم ما فعال باشیم.

وی ادامه داد: اگر حجاب در سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی به واسطه نفوذ فرهنگ غربی کمرنگ شده است، دقیقاً در همان عرصه نیز باید عفاف و حجاب احیا شود.

متین با بیان اینکه دشمن در سال‌های اخیر ولایت‌فقیه را به عنوان رمز پیروزی مردم ایران در انقلاب مورد هدف قرار داده است، اظهار کرد: دشمن به خوبی این موضوع را می‌داند علت موفقیت انقلاب، داشتن رهبری بوده که در بین مردم از مرجعیت دینی و مذهبی برخوردار بوده است و نباید اجازه داد دشمنان در هدف خود مبنی بر ضربه‌زدن به جایگاه ولایت‌فقیه در بین مردم موفق شوند.

انتهای پیام
captcha