حضرت فاطمه زهرا(س) با تمام توان از ولايت دفاع کرد
کد خبر: 3944344
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

حضرت فاطمه زهرا(س) با تمام توان از ولايت دفاع کرد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ایلام گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی اصل و اساس اسلام را در خطر ديد و برای اينکه حريم امام(ع) شکسته نشود، به ميدان آمد و با تمام توان از ولايت امام علی(ع) دفاع کرد.

حضرت فاطمه زهرا(س) با تمام توان از ولايت دفاع کردبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين غلامرضا غياثی مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، در نشست «تبيين سيره حضرت فاطمه زهرا(س) با موضوع روشنگری و دفاع از ولايت تا شهادت»، که بعدازظهر سه‌شنبه 9 دی، در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام و با حضور  عباسی مسئول پايگاه مقاومت اداری کارکنان و جمعی از کارکنان بسيجی، برگزار شد، اظهار کرد: ولايت تارو پود اسلام است، که در سه عرصه حاکميت، زندگی و عقيده جريان دارد و اگر می‌خواهيم پا به رکاب ولی باشيم، بايد آغاز، جريان و ختم زندگی ما بر اين مبنا باشد.

وی گفت: اين تعريف از ولايت مورد تأکيد اسلام و قرآن است و اگر بر خلاف اين مسير حرکت کنيم، ديگر مسلمان نخواهيم بود، بلکه مسلمان واقعي کسی است که نسبت به امر ولايت مطيع باشد و در هر سه عرصه حاضر و انقلابی باشند و با جان، مال و آبرو به ميدان بيايند، که سخت و پيچيده است.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، تصریح کرد:  اگر سياست را از ولايت جدا کنيم، اين ديگر ولايت نيست، بلکه آمريت است، که نمونه‌اش می‌شود ولايت داعش يعنی انتحار برای رسيدن به بهشت، که تعريفی مجهول و خدشه‌دار از اسلام ارائه دادند.

عضو هيئت رئيسه دانشگاه ایلام نمونه بارز اين نوع ولايت پذيری را فاطمه زهرا (س)، بیان کرد و با اشاره به حوادث و رويدادهای بعد از رحلت رسول خدا (ص)، گفت: در آن زمان با شگردها و تاکتيک‌های مختلف عرصه را بر امام علی(ع) تنگ کردند و آن حضرت تنها شد و وقتی اصل و اساس اسلام را در خطر ديد و برای شکسته نشدن حريم امام(ع)، به ميدان آمد و با تمام توان از ولايت مولا دفاع کرد.

غياثی در بخش ديگر سخنانش به اهميت حماسه نهم دی‌ماه، «روز بصيرت و دفاع از حريم ولايت» اشاره کرد، گفت: فتنه سال 88، هدفش برچيده شدن بساط اسلام محمدی، شعائر اسلامی و جمهوری اسلامی بود و فتنه‌گران  برای نابودی همه آرمان‌های انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرده بودند.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، افزود: برای همين فتنه‌گران پرچم اباعبدالله الحسين(ع) را پائين کشيدند، در حالی که در طول تاريخ هيچکس جرئت اين کار را نداشت.

غياثی تصریح کرد: حماسه نهم و حضور خودجوش و پرشور توده‌های مختلف مردم، انقلاب سوم بود، عليه فتنه‎گران که هدفشان نابودی اسلام و انقلاب اسلامی بود و باعث شد آنان به مطامع خود نرسند.

مسئول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حوادث سال 88 را تلنگری برای همه عنوان کرد و گفت: اگر غفلت کرده و صحنه را خالی کنيم، يک باره متوجه می‌شويم در ايران ام‌القرای اسلام و تشيع، افرادی بر علیه اسلام و نظام اسلامی به خيابان آمدند و پرچم ابا عبدالله الحسين(ع) را پائين آوردند و از طرفی مشاهده می‌کنيم که بسياری از خواص و مدعيان دين و تقوا از قطار انقلاب اسلامی پياده شدند، لذا بايد به هوش باشيم و به ولايت وفادار بوده و دچار غفلت نشويم.

غياثی با بيان اينکه اسلام امروز يک سيد علی دارد، اظهار کرد: اساس اسلام ولايت است و برای همين اسلام مريدان مطيعی می‌خواهد که تمام عرصه‌ها پا در رکاب باشند و با جان، مال و آبرو به ميدان بيايند و از آمال اسلامی دفاع کنند.

وی افزود: مشخص است که اين ميدان، عرصه‌ای سخت است و برای همين کسانی مثل سردار سليمانی می‌خواهد که در طول ساليان متمادی مجاهدت، فقط گوش به فرمان ولی زمان باشد و به جای ارائه گزارش، منويات رهبری را با جان و دل پيش ببرد.

انتهای پیام
captcha