پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد در پی رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی
کد خبر: 3945058
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد در پی رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در پیامی رحلت آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در پیامی رحلت آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) و در سالگرد پرواز ملکوتی سیدالشهدای مدافعان حرم، اسوه تقوا و فضیلت، نماد دیانت و بصیرت تربیت یافته مدرسه قرآن و عترت فیلسوف، فقیه و قرآن‌شناس برجسته معاصر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی دعوت خداوند سبحان را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست. این شخصیت کم نظیر در محضر پیشگامان عرصه فقاهت، حکمت، فلسفه و عرفان حضرت امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و حضرت آیت‌الله بهجت(رضوان الله تعالی علیهم) تربیت یافت و قله‌های رفیع دانش و معرفت را فتح کرد.

این چهره نامدار حوزه علمیه پرافتخار قم با اراده استوار و تلاشی اعجاب برانگیز و خستگی‌ناپذیر و نگاهی نافذ و عمیق پرسش‌های اساسی فکری، اعتقادی و معرفتی جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان را رصد نمود و با گام‌های بلند و استوار در راه سخت و دشوار تربیت نسلی نو، آشنا با معارف ناب قرآن کریم و معارف مدرسه اهل بیت(ع) گام برداشت و با تأسیس دو نهاد علمی فاخر مؤسسه در راه حق و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به تربیت عالمان مهذب و با بصیرت همت گمارد و به یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز و فردای انقلاب اسلامی پاسخی درخور داد.

این نظریه‌پرداز هوشمند و مسئولیت‌شناس با اعتقاد راسخ به مبانی اندیشه سیاسی امام بزرگوار و نظریه ولایت فقیه، حرکت عظیم ملت ایران، تحولات بنیادین جهان اسلام و اقتدار برآمده از ایمان، ایثار و استقامت محور مقاومت را به خوبی باور داشت و از صمیم جان قدرشناس زعامت و مدیریت داهیانه رهبر معظم و عظیم‌القدر انقلاب اسلامی در خلق این قدرت بزرگ بود و عمر گرانبهای خویش را در راه تقویت مبانی و ارکان این حرکت عظیم و تبیین اندیشه ناب دینی و اسلامی سپری نمود.

ارتحال این شخصیت پرافتخار جهان اسلام و عالم تشیع را به پیشگاه حضرت ولیعصر(ارواحنا له الفداه)، رهبر معظم و عالیقدر، حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، شاگردان، ارادتمندان آن عزیز، ملت بزرگ ایران و خانواده معزز و مکرم ایشان بالاخص فرزند برومند حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مصباح یزدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عراقی تسلیت عرض می‌نمایم و از ذات اقدس احدیت علو درجات این اسلام‌شناس بزرگ را مسئلت دارم.

سیدمحمدحسن ابوترابی»
 
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha