کنگره فرهنگی «مکتب سردار شهید حاج قاسم سیلمانی» برگزار شد
کد خبر: 3945128
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران؛

کنگره فرهنگی «مکتب سردار شهید حاج قاسم سیلمانی» برگزار شد

نخستین کنگره فرهنگی مکتب حاج قاسم، همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، امروز، 13 دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، نخستین کنگره فرهنگی مکتب حاج قاسم، همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و هفته میثاق با ولایت، از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران با مشارکت مجمع فعالان فرهنگی ـ اجتماعی تهران، مجتمع فرهنگی ـ مذهبی ائمه اطهار(ع) و مهندسی گام نو امروز، 13 دی‌ماه با حضور سیدحسین موسوی بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، حسن محمدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی و برخی از  مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات مجتمع ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این جلسه، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و مدیرعامل خیریه فرهنگی ـ مذهبی ائمه اطهار(ع) ضمن خیر مقدم به حاضران، به چرایی شکل‌گیری مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

وی بر جریان‌سازی فکری شهید سلیمانی در مسائل فرهنگی و اجتماعی فارغ از جریان سیاسی، مباحث اخلاقی و رفتاری ایشان، سلوک، خط مشی سردار شهید سلیمانی و حلقه متصل‌کننده جریان فکری جامعه تأکید کرد.

سردار رستم قاسمی، وزیر پیشین نفت از دیگر سخنرانان این جلسه بودند. وی به تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی، ابعاد اخلاقی، اعتقادی، رفتاری و ولایت‌پذیری ایشان پرداخت و گفت: شاخص اصلی ایشان اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه بود.

وی همچنین بر مسئله اتحاد و همگرایی و نشان بارز آن در رفتار و مکتب حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد و افزود: همه ایشان را فارغ از همه نگاه‌های سیاسی، به عنوان یک محور قبول داشتند، به گونه‌ای که به عنوان قدرت بالای دیپلماسی در منطقه و فرامنطقه بود.

در حاشیه این مراسم، از حسن اعرابی، جانباز مدافع حرم با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد. مقرر است این کنگره به منظور تبیین هرچه بهتر مکتب شهید سلیمانی هر ماه، یکبار در قالب سلسله جلسات تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha