تربیت اخلاقی و معرفتی مهم‌ترین مولفه مکتب حاج قاسم است
کد خبر: 3945335
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

تربیت اخلاقی و معرفتی مهم‌ترین مولفه مکتب حاج قاسم است

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی گفت: تربیت اخلاقی و معرفتی مهم‌ترین مولفه مکتب حاج قاسم است، مولفه‌ای که با استکبار مقابله کرد.

تربیت اخلاقی و معرفتی مهم‌ترین مولفه مکتب حاج قاسم استحجت‌الاسلام و المسلمین یاسر محمدزاده، امام جماعت شهرستان گرمی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، با بیان اینکه اخلاق مهمترین عنصر انسان‌سازی است، گفت: مهر و عاطفه در این میدان کارساز است و حاج قاسم با اخلاق خود توانست فرماندهی جدیدی را به دنیا ارائه کند و دنیا را محو تماشای خود قرار دهد.

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی، گفت: تربیت اخلاقی و معرفتی مهم‌ترین مولفه مکتب حاج قاسم است، مولفه‌ای که در مقابله با استکبار لشکر‌سازی کرد.

وی اظهار کرد: ضروری است که مکتب شهید سلیمانی توسط اساتید و دانشگاهیان بازخوانی و شناسایی شود و خودمحوری در مکتب شهید سلیمانی جایی ندارند.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: شهید سلیمانی شاگرد مکتب اسلام و پرورش یافته فرهنگ عاشورایی و علوی بود که نقشه راه و حرکت‌اش را قرآن و اهل بیت و مسیر ولایت قرار می‌داد.

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی، از راه‌اندازی پویش انتقام سخت همزمان با سالروز شهارت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده در این شهرستان خبر داد و گفت: دانشجویان و جوانان شهرستان گرمی با پیوستن به این پویش آمادگی خود را جهت تداوم راه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده اعلام کردند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی پیروز میدان جهاد اکبر و اصغر بود، گفت: حاج قاسم از روستای کوچکی در استان کرمان به پا خاست و مقابل استکبار جهانی که خود کدخدای دنیا می‌داند ایستاد و درمی‌یابیم که عزت دست خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام محمدزاده، خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی الگویی برای مردمداری بود که در حفظ و حراست از جان و مال مردم در جنگ نرم، سخت و در بلایای طبیعی از هیچ تلاشی فرو گذار نبود.

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی، تاکید کرد: شهید سلیمانی در صحنه عمل میدان دار، جریان شناس و سیاستمدار تمام عیاری بود که در تمامی عرصه‌های فرهنگی اجتماعی صاحب نظر بود و در مقابل آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی احساس تکلیف می‌کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی با اتحاد و انسجام بخشی به ملت‌ها با زبان‌ها و رنگ‌های متفاوت بسیج جهانی اسلام را که آرزوی دیرینه رهبر کبیر انقلاب بود را تاسیس کرد.

حجت‌الاسلام محمدزاده، اظهار کرد: پیوسته مردم از انقلاب خود حمایت و دفاع کرده اند و متجاوزان را از کشور بیرون راندند و این فرزندان انقلاب برای همیشه از آرمان امام خمینی(ره) و شهدا حراست خواهند کرد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: همانطور که شهدا در دوران جنگ تحمیلی سنگر‌ها را خالی نکردن و با فدای جان خود از حریم کشور دفاع کردند امروز نیز نوجوانان و جوانان انقلابی از آرمان‌های انقلاب پاسداری خواهند کرد.

امام جماعت شهرستان گرمی بیان کرد: ملت ایران در روز‌های تلخ و شیرین انقلاب در کنار یکدیگر بوده و در ادامه نیز با همدلی و همیاری با اتکا به نیرو‌های داخلی مشکلات و موانع خود را حل خواهند کرد و مردم اجازه دخالت هیچ کشور بیگانه را در امور داخلی نخواهند داد، حتی تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیز تاکنون بر اراده ملت هیچ تاثیر نگذاشته است.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha