برگزاری جلسه هماهنگی سی‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3945917
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

برگزاری جلسه هماهنگی سی‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن

جلسه هماهنگی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز، ۱۶ دی‌ماه با حضور مدیران مرکز امور قرآنی و نیز مدیران شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا، جلسه هماهنگی مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیران شبکه قرآن و معارف سیما صبح امروز در دفتر مدیر شبکه قرآن سیما برگزار شد.

در این‌ جلسه مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، احمد حاجی‌شریف، رئیس دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور، محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف حضور داشتند.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، محمدرضا خالقی، مدیر گروه جلسات و مسابقات قرآن و مسئول انفورماتیک و فضای مجازی شبکه قرآن نیز حضور داشتند. در این جلسه در مورد آخرین رویکردهای رسانه‌ای سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه به برخی تغییرات احتمالی در مسابقات بین‌المللی قرآن نسبت به مسابقات کشوری نیز اشاره شد که از جمله آنها اضافه شدن مرحله نیمه‌نهایی به مسابقات بین‌المللی بود. این مرحله اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه برپا خواهد شد و در جلسه مذکور آخرین هماهنگی‌‌ها در همین راستا انجام شد.

در این جلسه، دو طرف بر تأثیر برگزاری این قبیل جلسات برای برپایی مطلوب‌تر مسابقات و کیفیت‌بخشی به پخش رسانه‌ای تأکید کردند.

یادآور می‌شود، سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اسفندماه امسال و همزمان با عید مبعث به صورت مجازی برگزار می‌شود. این برای اولین بار است که یکی از کشورهای با سابقه در عرصه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌، در شرایط کرونا، اقدام به برگزاری مجازی مسابقات می‌کند. این در حالی است که بسیاری از کشورها رقابت‌های خود را به دلیل شیوع کرونا لغو کرده‌اند.

مراحل مقدماتی و نیمه‌نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان (اردیبهشت 97) که دوسالانه از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، به صورت ارتباط مجازی بین متسابقان و داوران اجرا و در نهایت مرحله نهایی به میزبانی مشهد مقدس برپا شد.

انتهای پیام
captcha