فعالیت ۱۵۷ گروه جهادی متشکل از روحانیون آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3946150
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

فعالیت ۱۵۷ گروه جهادی متشکل از روحانیون آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵۷ گروه جهادی متشکل از روحانیون و هیئت‌های مذهبی استان برای مقابله با کرونا تشکیل شده است.

ارسالی| فعالیت 157 گروه جهادی متشکل از روحانیون آذربایجان‌غربی برای مقابله با کروناحجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه روحانیون استان نیز همراه با سایر اقشار جامعه برای مقابله با کرونا خدماتی را انجام داده‌اند، اظهار کرد: در سطح استان 157 گروه جهانی متشکل از روحانیون استان و تعدادی از هیئت‌های مذهبی برای این کار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تشکیل شده است.

وی افزود: این گروه‌های جهادی متشکل از پنج نفر بوده و هر کدام وظایف خاصی را برعهده داشتند برای مثال تعدادی از این گروه‌های با حضور در بیمارستان‌ها با روحیه‌دهی به بیماران کرونایی و کادر درمانی سعی می‌کردند در حد توان باری از دوش آنها بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تعدادی از این گروه‌ها کارهای مربوط به کفن و دفن، فوتی‌های کرونا را انجام می‌دادند این در حالی بود که شاید در ابتدای شیوع کرونا کمتر کسی برای انجام این کارها داوطلب می‌شد.

وی تصریح کرد: در کنار این خدمات کمک به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه نیز از جمله دیگر اقدامات گروه‌های جهادی استان برای مقابله با کرونا بود.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده برگزاری پویش‌های «پشت به پشت هم» و «دست به دامن نور» از جمله پویش‌های این اداره‌های کل برای کمک به افراد آسیب‌دیده از کرونا برشمرد و خاطرنشان کرد: در قالب این پویش‌ها بدهی‌های افراد نیازمند با کمک خیران تسویه شده و برای تعدادی از آنها کمک هزینه معیشتی اهدا شد.



انتهای پیام
captcha