اعلام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان در دهه فجر
کد خبر: 3946284
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

اعلام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان در دهه فجر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان با بیان اینکه دهه‌ فجر فرصتی برای تبیین ایثارگری رزمندگان است، گفت: 42 عنوان برنامه برای این ایام در استان تدارک دیده شده است.

تدارک 42 عنوان برنامه برای دهه‌فجر در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 18 دی‌ماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر ضمن گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدا یکی از برنامه‌های مهم سال 1400 است و کمیته‌های مختلفی برای این مراسم باشکوه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان 29 شهید در دوران انقلاب تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، بیان کرد: 20 آزاده سیاسی و 38 جانباز گرانقدر نیز جزو افتخارات استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی جهت آشنایی نسل جوان کشور با فرهنگ ایثار و شهادت است، تأکید کرد: باید این فرهنگ با اجرای برنامه‌های متنوع در این ایام به نسل جوان منتقل شود و ابعاد مغفول آن با استفاده از ابزارهای هنری و نشست‌های روشنگرانه در جامعه تبیین شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه 42 عنوان برنامه برای گرامیداشت دهه فجر پیش‌بینی شده است، افزود: برگزاری کنگره 17 هزار شهید زن با عنوان لشکر فرشتگان همزمان با سراسر کشور، دیدار با خانواده شهدای انقلاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پایش سلامت جامعه هدف در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله این برنامه‌هاست.

عباس بابایی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در این هفته برنامه‌هایی از قبیل معرفی شهدا، روایت‌گری عملیات‌های اجرا شده توسط زنجانیان در دوران دفاع مقدس، و پخش تولیدات فاخر استان با موضوع دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی افزود: بازگویی عملیات‌ها توسط سرداران شهید استان، تکریم و دیدار با خانواده معظم شهدا، گلباران مزار مطهر شهدا، پخش تولیدات استان از قبیل مستند، موشن‌گرافی و انیمشین از جمله این برنامه‌هاست.

بابایی با بیان اینکه اهداف سپاه و بنیاد شهید همسو است، ادامه داد: این هفته فرصتی است تا با تجمیع برنامه‌های هر دو دستگاه و هم‌افزایی بیشتر، این برنامه‌ها بهتر و تأثیرگذارتر اجرا شود.

این مسئول درباره اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: غربالگری بیماران و حمایت از مبتلایان و سالمندان در کاهش بیماری مؤثر بود و 1800 بسته معیشتی نیز توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha