نشان «ذوالفقار» و شهادت، بزرگترین هدیه دنیوی و اخروی سردار سلیمانی بود
کد خبر: 3946430
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
سید نسیم حیدر زیدی:

نشان «ذوالفقار» و شهادت، بزرگترین هدیه دنیوی و اخروی سردار سلیمانی بود

سید نسیم حیدر زیدی، مدیر جامعة المصطفی(ص) العالمیه در بخش کراچی پاکستان با اشاره به این که سردار سلیمانی شخصیت قرآنی بود، گفت: دریافت نشان «ذوالفقار» از دستان مبارک مقام معظم رهبری و شهادت در مسیر جهاد بزرگترین هدیه دنیوی و اخروی شهید سلیمانی بود.

سید نسیم حیدر زیدی، مدیر جامعة المصطفی(ص) العالمیه در بخش کراچی پاکستان، بعدازظهر ۱۹ دی‌ماه، پژوهشی با عنوان «مقاومت؛ رمز پیروزی بر تروریست‌ها و ایجاد امنیت» در وبینار بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه با تأکید بر نقش شهید سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس» که به همت دانشگاه «الزهراء» تهران و با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری در حال برگزاری است، ارائه داد.

وی در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به محضر مقام معظم رهبری گفت: مقاومت، رمز پیروزی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بر تروریست‌ها بود.

سید نسیم حیدر زیدی با اشاره به آیه 112 سوره «هود»(فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ: پس همان گونه كه دستور يافته‏ اى ايستادگى كن و هر كه با تو توبه كرده [نيز چنين كند] و طغيان مكنيد كه او به آنچه انجام مى‏‌دهيد بيناست) گفت: قرآن کریم رمز مقاومت را ترسیم کرده و این کتاب الهی تأکید دارد که انسان باید استقامت داشته باشد و این استقامت برای خدا باشد نه برای مال، یعنی انگیزه انسان خدا باشد و انسان نگذارد که دچار وسوسه شیطانی شود.

مدیر جامعة المصطفی(ص) العالمیه در بخش کراچی پاکستان گفت: انسان نباید تنها به فکر خود باشد، بلکه به دیگران هم کمک کند و برای آن‌ها وسایل و امکانات فراهم کند و انسان از هر جهت که بتواند باید به دیگران کمک کند.

وی در ادامه عدم طغیانگر بودن را نیز از دیگر دستورات قرآن دانست و گفت: ما مسلمانان اگر پایبند به این دستورات قرآن نباشیم، پیروز نمی‌شویم.

سید نسیم حیدر زیدی در ادامه با تأکید بر این شهید سلیمانی شخصیت قرآنی بود، گفت: ایشان برخوردار از همه ویژگی‌ها و صفات قرآنی بود و 40 سال در مسیر مقاومت و استقامت بود و هرجا مسلمانی ندا می‌کرد، ایشون به داد او می‌رسید و این استقامت شهید بود که همه نقشه‌های دشمن و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد.

وی در ادامه به اخلاص سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایشان با اخلاص تمام به همه کمک می‌کرد اعم از اهل‌سنت، شیعه، کرد، مسیحی و ترکمن و کار وی برای خدا بود و این یکی از بزرگترین ویژگی‌های شهید سلیمانی بود.

زیدی با اشاره به این که سردار سلیمانی خالصانه برای خدا جهاد می کرد و در زندگی هیچ چشم‌داشت مالی نداشت، گفت: حاج قاسم خیلی ساده‌زیست و متواضع بود که دلیل این مسئله اخلاص وی بود.

وی در ادامه فراهم آوردن امکانات و آسایش برای دیگران را از دستورات قرآن دانست و گفت: سردار سلیمانی فقط برای ایران نمی‌جنگید، بلکه برای تقویت لبنان، حزب‌الله و مردم این کشور خیلی زحمت کشید که نمود آن در جنگ 33 روزه بود، همچنین، حمایت وی از گروه‌های مقاومت در غزه نیز سبب شد که رژیم صهیونیستی پس از 22 روز حمله به این منطقه عقب‌نشینی کند.

مدیر جامعة المصطفی(ص) العالمیه در بخش کراچی پاکستان در ادامه رسیدگی به مسلمانان جهان را از برنامه‌های ایشان دانست و گفت: سردار سلیمانی توانست تروریست‌های تکفیری و تروریستی از جمله داعش را ریشه‌کن کند و اجازه نداد که دمشق و بغداد سقوط کند.

وی گفت: شهید سلیمانی به دستورات قرآنی عمل می‌کرد و بعد از پیروزی یک جبهه با تواضع به جبهه دیگری می‌رفت و از ویژگی‌های ایشان پایبندی به دستورات قرآنی و اسلامی بود.

سید نسیم حیدر زیدی تأکید کرد: آمریکا چاره‌ای نداشت که سردار قاسم سلیمانی را شهید کند، چرا که وی تمامی توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد.

وی در ادامه بزرگترین هدیه زندگی و دنیوی ایشون را دریافت نشان «ذوالفقار» که بزرگترین نشان ارتش اسلام است از دستان مبارک مقام معظم رهبری دانست و گفت: بزرگترین هدیه الهی نیز این بود که به فیض شهادت نائل شد.

مدیر جامعة المصطفی(ص) العالمیه در بخش کراچی پاکستان در پایان گفت: حاج قاسم سلیمانی همچون امام حسین(ع) ایمان و اعتقاد راسخ داشت و با یزید زمان بیعت نکرد و در راه جهاد و مقاومت به شهادت رسید.
انتهای پیام
captcha