برپایی 6 محفل هفتگی‌ در سومین کاروان قرآنی انقلاب / پررنگ‌‌تر کردن شهادت و مقاومت
کد خبر: 3946694
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
احمد ابوالقاسمی خبر داد:

برپایی 6 محفل هفتگی‌ در سومین کاروان قرآنی انقلاب / پررنگ‌‌تر کردن شهادت و مقاومت

مسئول کاروان قرآنی انقلاب با اشاره به برنامه‌های سومین سال اجرای این طرح ملی، از پررنگ‌تر شدن مباحث مربوط به شهادت و مقاومت در این دوره خبر داد و گفت: طی روزهای ۱۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه شش محفل قرآنی در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور و رئیس کاروان قرآنی انقلاب

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مسئول کاروان قرآنی انقلاب، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به بیان جزئیات سومین سال اجرای کاروان قرآنی انقلاب پرداخت و گفت: این کاروان برای اولین بار با شعار «قرآن، کتاب انقلاب» در سال ۱۳۹۷ و طبق مصوبه کمیته قرآن و عترت ستاد گرامیداشت دهه مبارکه فجر راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه شعار این کاروان در سال سوم همان شعار اولیه است، افزود: امسال به دلیل شرایط خاصی که بیماری کرونا بر جامعه حاکم کرده است، لازم شد اجتماعات قرآنی سال گذشته را در محافل این کاروان نداشته باشیم و محافل با جمعیت کمتری برگزار شود.

مسئول کاروان قرآنی انقلاب در مورد محورها فعالیت کاروان سوم گفت: برای اینکه به هدف خودمان که تبیین گفتمان قرآنی انقلاب اسلامی است برسیم، پیوند مقاومت و شهادت را در کاروان سوم پررنگ‌تر‌ کرده‌ایم.‌ به عبارت دیگر سال گذشته آنچه محور قرار داشت سبک زندگی قرآنی بود، اما امسال پیوند قرآن با مقاومت و شهادت را مد نظر قرار داده‌ایم.

ابوالقاسمی تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط خاصی که وجود داشت برنامه را نسبت به سال قبل تغییر دادیم و از ۱۸ دی‌ تا ۲۲ بهمن‌ماه به مدت شش هفته، شش محفل انس با قرآن را در نقاط مختلف کشور برگزار خواهیم کرد.

مسئول کاروان قرآنی انقلاب به جزئیات بیشتری از این محافل اشاره کرد و گفت: اولین محفل پنجشنبه، ۱۸ دی‌ماه به میزبانی نیروی زمینی ارتش در مرکز آموزشی جوادالائمه(ع) که فرماندهی آن را رزمنده مدافع حرم امیرسرتیپ آزادی بر عهده دارد، برگزار شد.‌ دومین محفل نیز همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) چهارشنبه هفته جاری، ۲۴ دی‌ماه در بیت‌الزهرا(س) کرمان و منزل پدری سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. این منزل وقف فعالیت‌های مرتبط با حضرت فاطمه زهرا(س) شده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: سومین محفل از مجموعه محافل در نظر گرفته شده ویژه روز وفات حضرت ام‌البنین(س) که روز تکریم مادران و همسران شهدا است، طراحی شده و در این روز مهمان استان مازندران خواهیم بود. در این‌ محفل خانواده شهدای مدافع حرم استان مازندران تکریم و تجلیل خواهند شد. در ادامه و در روز دوازدهم بهمن‌ماه، چهارمین محفل به میزبانی نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود.

این مدرس قرآن بیان کرد: پنجمین‌ محفل انس با قرآن به مناسبت روز زن و ولادت حضرت زهرا (س) برنامه‌ریزی شده است. با توجه به اینکه در این روز، ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را نیز خواهیم داشت، لذا پنجمین‌ محفل قرآنی در بیت حضرت امام(ره) در شهر خمین برگزار می‌شود. ‌آخرین محفل انس با قرآن نیز ۱۹ بهمن‌ماه برپا خواهد شد.

ابوالقاسمی در مورد نحوه حضور عموم مردم در این محافل نیز بیان کرد: امسال به خاطر الزام به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، محافل با حضور حداقل جمعیت و گروه‌های هدف خاص (جامعه قرآنی و فعالان حوزه مقاومت و شهادت) برپا خواهد شد.

وی در مورد فعالیت‌های اجتماعی جانبی در حاشیه این محافل نیز گفت: با توجه به اینکه قرآن، کتاب تمام شئون زندگی است و هر عمل ما موجب رضایت خداوند است و این عمل به فرموده قرآن است، لذا در تمام موضوعات مرتبط با قرآن اعم از استعدادیابی، الگوسازی برای نوجوانان، معرفی الگوهای تربیتی، تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ارائه خدمات جهادی به قشرهای مختلف، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. خدمات جهادی در حوزه‌هایی همچون پزشکی، اجتماعی، عمرانی و ... اتفاق خواهد افتاد. در بخش آموزشی هم تلاش خواهد شد تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی شاهد ارتقا سطح تلاوت قاریان و حافظان در مناطق مختلف باشیم.

ابوالقاسمی در مورد نهادهایی که در سومین کاروان قرآنی انقلاب مشارکت دارند، گفت: اولین موضوعی که در این مورد باید مد نظر قرار دهیم این است که قرآن، کتاب همه است، همه اقشار جامعه برای درست کار کردن و خدمت کردن باید به قرآن تمسک بجویند. به برکت کاروان قرآنی انقلاب وحدت عملی در فعالیت‌های کاروان مشاهده می‌شود که باعث رقابت بین دستگاه‌های مسئول در امور فرهنگی شده است تا بتوانند نسبت به قرآن دین خود را ادا کنند. همچنین شور و اشتیاقی که در استان‌ها برای فعالیت قرآنی در تراز انقلاب اسلامی به وجود آمده باعث شد تا دستگاه‌‌های زیادی تمایل خود برای همکاری را اعلام کنند.

وی در پایان اظهار کرد: نیروهای مسلح شامل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دارالقرآن‌های استانی، صدا و سیما به خصوص شبکه قرآن، رادیو قرآن و شبکه‌های استانی صدا و سیما، سازمان دارالقرآن الکریم، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات اوقاف و امور خیریه همکاری خوبی داشته‌اند. در کنار این باید از بسیج جامعه پزشکی قدردانی کنم‌ که در بحث پایش سلامت کمک می‌کنند.‌ همچنین ائمه جماعت استان‌ها ‌و شهرستان‌های میزبان محافل و نیز فرمانداران این شهرها نیز همکاری خوبی داشته‌اند. ادارات مرتبط با حوزه شهادت و مقاومت از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این راه همکاری داشته است.

انتهای پیام
captcha