«تولید آلبوم ترتیل قرآن برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3946867
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

«تولید آلبوم ترتیل قرآن برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی» در صفحات معارفی رسانه‌ها

داود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی بیان کرد: آلبوم ترتیل قرآن با صدای برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی تولید خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ در صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 20 دی‌ماه شاهد انتشار اخبار مختلفی بودیم که در این بین تولید آلبوم ترتیل قرآن برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی از دیگر اخبار مهم‌تر بود. در ادامه مروری بر این اخبار خواهیم داشت؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «احداث ۲ کارگاه اشتغال‌زایی برای بانوان بی‌سرپرست / مسجدی که شهروندان نیازمند را به شرکت‌های صنعتی معرفی می‌کند»، «گذری بر شیوۀ‌ تربیتی حضرت زهرا(س) در سعادتمندی انسان»،‌ «۲۸۰۰ بسته معیشتی با حضور قهرمانان ملی توزیع شد»، «جزئیاتی از سند تحولِ ستاد اقامه نماز در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۲۰»، «اجتماع بزرگ فاطمیه جنوب تهران در میدان شوش برگزار می‌شود»، «حضور پررنگ مؤسسات در آزمون سراسری قرآن/ ۱۴ هزار نفر در روزهای ابتدایی نام‌نویسی کردند»،‌ «خانواده ایرانی|تنبیه کردن فرزندان از منظر قرآن و حدیث/ نظر اسلام درباره کتک زدن کودکان» و «پای درس‌ اخلاق مرحوم آیت‌الله مصباح: راهکاری از امام حسن (ع) در اجابت دعا» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «جزئیاتی از سند تحولِ ستاد اقامه نماز در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۲۰» آمده است: سیداحمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم با اشاره به تدوین سند تحول در ستاد اقامه نماز در افق 1400 تا 1420 گفت: این سند حرکتی در جهت ارزشیابی عملکرد سه دهه گذشته و شناخت نقاط قوت و ضعف و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها و انتخاب راهبردهای کارآمد برای تحقق اهداف مندرج در اساسنامه ستاد و سایر اسناد بالادستی است. هدف نهایی ستاد اقامه نماز، ترویج فرهنگ و معارف نماز و گسترش صفوف نماز جماعت در همه‌جا و تقویت ارتباط آگاهانه همگان با خداوند حکیم و ترویج ارزش‌های دینی و معنوی است؛ از این رو سند مذکور حرکت به سمت آینده‌ای روشن‌تر را تسهیل می‌کند. طبعاً حوزه علمیه و دانشگاه و متفکران اسلامی در سیر مطالعاتی تدوین سند نقش دارند و آثار و اندیشه‌های آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقد گذشته و فهم محیط درونی و بیرونی ستاد اقامه نماز و نگاهی به تحولات جهانی و ملی و کالبدشکافی حرکت‌های فرهنگی و ترسیم دورنمای جامعه با نگاه آینده‌پژوهی و دستیابی به راهبردها و راهکارها از مباحث قابل بررسی در این سند است.

وی افزود: یکی از کارهای ستاد اقامه نماز، توجه به تولید محتوا اعم از کتاب و نرم‌افزار و اسباب‌بازی و سرگرمی با درون‌مایه عبادت و نیایش و تقویت شمّ خداشناسی و بیداری فطرت کودکان و نوجوانان است که از دیرباز مورد توجه ستاد بوده است و در آینده نیز در اولویت قرار دارد. در دنیای غرب، کودکان بر مبنای اندیشه جهانی‌سازی مادی‌گرا و سکولار پرورش پیدا می‌کنند وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با غرب، تربیت نسل نو بر اساس جهان‌بینی توحیدی است، به نحوی که آینده‌سازان در امتداد مکتب انبیاء‌(ع) با توحید نظری و توحید عملی مأنوس شوند، با هویت مسلمانی زندگی کنند و جاذبه و دافعه نشان بدهند، از این رو ستاد اقامه نماز خود را موظف می‌داند که به کمک سایر نهادهای فرهنگی به غنی‌سازی در تولید آثار مکتوب و الکترونیک نماز با رویکرد هنری بپردازد و ابزار و امکانات تفکر دینی را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهد.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «۲۸۰۰ بسته معیشتی با حضور قهرمانان ملی توزیع شد» می‌خوانیم» سید‌حسین موسوی مدیر مرکز نیکوکاری همدلی با اشاره به فعالیت این مرکز، گفت: نخستین پویشی که در این مرکز راه‌اندازی شد، تحت عنوان شب‌های همدلی بود که در ماه مبارک رمضان با همت قهرمانان و شخصیت‌های ورزشی، در مجموع 30 شب ماه مبارک 60 هزار وعده غذا در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) توزیع شد.

وی با بیان اینکه پویش دوم با عنوان اکرام و همدلی بود، عنوان کرد: در این پویش 2 هزار 800 بسته معیشتی به تعداد شهدای شهرستان اسلام‌شهر تهیه شد که با حضور قهرمانان ملی روز گذشته در ورزشگاه 7 هزار نفری شهدای اسلام‌شهر آماده و چیده شد. مدیر مرکز نیکوکاری همدلی با اشاره به اینکه تهیه این بسته‌ها با کمک خیرین، نیکوکاران و خیریه‌ها انجام شد، ادامه داد: این بسته‌ها از شب گذشته به دست خیریه‌ها رسید تا میان نیازمندان شهرستان‌های تهران برسد.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «مرگ انسان مؤمن و مرگ کافر از منظر آیت‌الله بهجت+فیلم»‌، «تولید آلبوم ترتیل قرآن باصدای برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی» و «دوری از سبک زندگی فاطمی عامل بسیاری از مشکلات امروز» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «تولید آلبوم ترتیل قرآن باصدای برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی» می‌خوانیم: داود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اتفاقات مختلف صورت گرفته در جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: امسال بخش ترتیل پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی، با همت و همراهی نخبگان قرآنی حوزه ترتیل به خوبی برگزار شد و  بعد از طی مراحل مختلف و انتخاب شاخص‌ترین مرتّلان کشور ظرف مدت ۲۰ روز بعد از دوّمین مرحله آزمون از عزیزان شرکت‌کننده و تا قبل از انتخاب ۵ مرتّل برتر جمهوری اسلامی در پانزدهمین دوره، ترتیل کل قرآن را از مجموعه فینالیست‌های این بخش تهیه، تدوین و تولید شد.

وی ادامه داد: این اثر فاخر که از سوی شرکت‌کنندگان و در شرایط شیوع بیماری کرونا و در ابعاد گسترده و بعد مسافت ضبط شده و یکی از اسناد موفقیت‌آمیز و ماندگار این دوره از جشنواره خواهد بود که ان‌شاءالله در روز اختتامیه از آن رونمایی خواهد شد.

جعفری با اشاره به توان بالای مرتلان کشور گفت: ما معتقدیم همواره مرتلان عزیز کشور این قابلیت را دارند تا با طی یک دوره آموزشی تخصصی و کوتاه مدت توان تولید آثار فاخر را داشته باشند و این کمترین ظرفیت مرتّلان خوب جمهوری اسلامی ایران است. یکی از نکات مهم در بخش ترتیل جشنواره پانزدهم این است که منتخبان نهایی و پنج منتخب برتر کشور با ارائه چهل صفحه ترتیل قرآن کریم با پارامترهای استاندارد و لازمه ترتیل‌خوانی در استودیو توسط هیأت داوران که همگی از خبرگان ترتیل‌خوانی کشور هستند انتخاب و ان‌شاءالله پنج نفر برتر ظرف مدت یکسال این فرصت و حمایت را از طرف جشنواره خواهند داشت تا بتوانند کل قرآن را به روش ترتیل تلاوت کنند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «بررسی تدوین سند تحول ستاد اقامه نماز»، «مقاومت اسلامی گفتمان مکتب شهید سلیمانی است»، «پخش تلاوت‌های قاریان برجسته مصری»، «بزرگداشتی برای سیدجعفر شهیدی»، «شهید حاج قاسم سلیمانی در کلام یک پژوهشگر تاریخ اسلام» و «عاملان کشتار شیعیان پاکستان باید مجازات شوند» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «عاملان کشتار شیعیان پاکستان باید مجازات شوند» می‌خوانیم: آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در پایان جلسه درس خارج فقه خود، درباره کشتار شیعیان پاکستان عنوان کرد: باید خودمان را در غم بستگان شیعیانی که به وضع بسیار بدی به قتل رسیدند، شریک بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: به هیچ وجهی ریخته شدن خون یک انسان بی‌گناه مورد قبول اسلام و هم چنین مورد قبول عقل نیست و اینها باید توجه داشته باشند که اگر انسان یک مومنی را به ناحق به قتل برساند  غضب خدا بر آن مترتب است.

فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: چرا دولت پاکستان اجازه می‌دهد چنین مسائلی واقع شود؟ دولت‌ها نباید بگذارند چنین اموری که خلاف عقل و خلاف انسانیت و ادیان آسمانی است اتفاق بیافتد، همه مذاهب بشری حتی مذاهب غیر الهی قتل را به این نحوه ناحق تصدیق نمی‌کنند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز شش خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «رادیوجوان ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی را برای جوانان مرور می‌کند»، «آیت‌الله نوری همدانی کشتار مسلمانان در پاکستان را محکوم کرد»،‌ «استاندار تهران: در ترویج حکم زکات فرهنگ‌سازی نکرده‌ایم»‌، «آیت‌الله مصباح به ارتباط حوزه و دانشگاه تأکید داشت»، «تلاش آیت‌الله مصباح در رفع نیازهای روز جامعه ستودنی است» و «آثار بسیار آیت‌الله مصباح در مراکز علمی حکایت از عمر پربرکت ایشان است»‌ هستند.

در بخش‌هایی از خبر «آثار بسیار آیت‌الله مصباح در مراکز علمی حکایت از عمر پربرکت ایشان است» می‌خوانیم: منصور غلامی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت و تجلیل از یک عمر تلاش عالمانه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با عرض تسلیت وی، افزود: حضور ایشان مجامع بین المللی دینی و علمی جایگاه خاصی به این عالم داده بود.

وی ادامه داد: حضور آیت‌الله مصباح در اوایل پیروزی انقلاب در دانشگاه‌ها که جریانات و تفکرات زیادی شکل گرفته بود بسیار موثر بود. همچنین نظرات دقیق و ظریف ایشان در بحث‌های فلسفی و نگاه دقیق به اسلام بسیار راهگشا و تأثیرگذار بود.

غلامی تصریح کرد: نگاه آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه ها تاثیر بسیار زیادی داشت و علاوه بر میراث مکتوب، شاگردانشان باید میراث ایشان را حفظ کنند. آیت‌الله مصباح یزدی همچنین بنیان‌گذار مراکز پژوهشی نیز بودند. اساتید، شاگردان و محققان در این مراکز فعالیت داشتند که در بحث نگاه علمی به اسلام پر اهمیت است.

وی با بیان اینکه زحمات ایشان در مباحث فرهنگی در محیط‌های علمی قابل تقدیر است، گفت: توجه به موضوعات فرهنگی و تبیین جایگاه ولایت فقیه در محیط‌های علمی با توجه نهاد رهبری بسیار اهمیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «حدیث پیامبر‌(ص) درباره عُلمای خوب و بد» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار چهار هفت پرداخته که تیتر آنها عبارت از «جشنواره چلچراغ آسمانی با هدف ترویج معارف قرآن در حال برگزاری است»، «مزایای مجازی شدن آزمون سراسری قرآن کریم»،‌ «مراسم گرامیداشت آیت‌الله مصباح یزدی برگزار می‌شود»، «آیات سوره مبارکه الحاقه بررسی تفسیری، ادبی و لغوی می‌شود»، «تفسیر سوره علق از رادیو معارف پخش می‌گردد»،‌ «در برنامه «عطر علوی» خطبه‌های نهج‌البلاغه معرفی می‌گردد» و «ارزیابی وضعیت آموزش قرآن در دوران کرونا؛ تهدیدها و فرصت‌های پیش رو» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «مزایای مجازی شدن آزمون سراسری قرآن کریم» آمده است: مریم قاسم‌احمد، عضو شورای سیاستگذاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، در خصوص مزایای برگزاری مجازی آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور عملاً امکان برگزاری آزمون نوزدهم طبق رویه سال‌های گذشته ممکن نبود. به همین دلیل دست‌اندرکاران آزمون این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و شیوه برگزاری مجازی آزمون را که در یکی دو دوره اخیر هم در برخی رشته‌ها، آزموده شده بود، برگزیدند.

وی افزود: اگرچه برگزاری حضوری آزمون محاسن خودش را دارد و نوعی شور و نشاط معنوی را نیز با خود به ارمغان می‌آورد، با این وجود در شرایطی که ارائه شیوه‌های نوین آموزشی و آزمون‌ها، البته به دلیل اوضاع کرونایی، شتاب بیشتری در سطح جهانی به خود گرفته، برگزاری آزمون مجازی در حوزه‌های قرآنی هم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

قاسم‌احمد تأکید کرد: بدون شک ظهور فناوری‌های نوین در جامعه جهانی و مزایای استفاده از آنکه با اقبال بسیار مواجه بوده، در جامعه قرآنی هم دیر یا زود می‌تواند زمینه‌ساز تحول و توسعه کیفی و کمی شود. توجه به مقتضیات، نیازها و ذائقه مخاطبان که بخشی از همین جامعه درگیر فناوری‌های نوین هستند، امر مهمی است که باید در ارائه آموزه‌های قرآنی مورد توجه دست‌اندرکاران امور قرآنی قرار بگیرد.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار 9 خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «​پخش زنده «یاد استاد» ویژه بزرگداشت علامه فقید جعفرشهیدی در فضای مجازی»،‌ «نشست «اعتماد سیاسی، سرمایه و مسئولیت اجتماعی» برگزار می‌شود»، «مراسم گرامیداشت آیت‌الله مصباح یزدی برگزار می‌شود»، «پاسخ به چرایی توسعه‌ناپذیری ایرانی‌ها»،‌ «وبینار «توسعه فضاهای فرهنگی در فرانسه» برگزار می‌شود»، «تبیین وجوه مختلف شخصیت و حیات سیاسی ـ اجتماعی آیت الله مهدوی کنی(ره)»‌، «جای خالی کتاب در روانشناسی کودکان»، «چرا سطحی‌نگری می‌کنیم؟» و «امید برای سال 2021؟» هستند.

میزان

«رجایی: «حضرت فاطمه‌(س)» خود را سرباز ولایت می‌دانستند» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha