رئیس حشد الشعبی: اجرای مصوبه پارلمان عراق ضروری است
کد خبر: 3946897
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

رئیس حشد الشعبی: اجرای مصوبه پارلمان عراق ضروری است

رئیس سازمان حشد الشعبی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای خارجی از جمله آمریکا گفت: هدف ما در دفاع از وطن تغییرناپذیر است و حافظ این کشور باقی خواهیم ماند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، «فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشد الشعبی عراق امروز، یکشنبه ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت فرماندهان پیروزی در کرکوک اعلام کرد که الحشد حافظ عراق باقی خواهد ماند و در این خصوص مسیرش را تغییر نخواهد داد و از همه مردم عراق دفاع خواهد کرد.

وی افزود: کسانی که با کمک یکدیگر در کنار داعش جنگیدند، از هم گسستنی نیستند و هیچ دسیسه و توطئه‌ای نمی‌تواند باعث جدایی آنها از یکدیگر شود.

رئیس سازمان الحشد تصریح کرد: از جمله درس‌‌هایی که آموختیم، این است که نمی‌توان با معیارهای دوگانه به حق و حقوق ملت‌ها نگریست، بلکه همزیستی نیاز به مصالحه دارد.

الفیاض افزود: از طریق اجرای مصوبه پارلمان (درباره خروج نیروهای خارجی از جمله آمریکا) ما نیاز به برقراری روابط با همگان بر اساس احترام به حاکمیت عراق داریم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مشکلات امنیتی و اداری کرکوک اشاره کرد و گفت: راه‌حل نهایی برای حل مشکلات این استان باید با توافق همه اهالی استان و با حمایت ملی بر اساس اصل عراق یکپارچه و حاکمیت قانون باشد.

الفیاض با بیان اینکه حل بحران کرکوک باید بر اساس واقعیت سیاسی باشد، افزود: کرکوک می‌تواند مدل و الگوی خاص خود را ضمن داشتن یک تصمیم سیاسی، تحت حاکمیت یک ملت واحد و آزاد داشته باشد.

انتهای پیام
captcha