انتصاب «رحیم کلانتری» به عنوان مسئول بنیاد دعبل خزایی در زنجان
کد خبر: 3947582
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

انتصاب «رحیم کلانتری» به عنوان مسئول بنیاد دعبل خزایی در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان طی حکمی «رحیم کلانتری» مداح شاخص استان زنجان را به عنوان مسئول بنیاد دعبل خزاعی در استان منصوب کرد.

انتصاب «رحیم کلانتری» به عنوان مسئول بنیاد دعبل خزایی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در دومین نشست هم‌اندیشی مداحان شاخص استان زنجان ضمن تقدیر از زحمات  اکبر نوربهمنی، رحیم کلانتری را به عنوان مسئول جدید بنیاد دعبل خزایی در استان معرفی کرد.

گفتنی است پیش از این مسئول کانون مداحان و مسئول بنیاد دعبل خزاعی یک نفر بود که توسط انتخابات و با آرای مادحان استان انتخاب می‌شدند اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان تبلیغات اسلامی کشور و لزوم توجه ویژه به فعالیت‌های این بنیاد مقرر شد از این پس بنیاد دعبل خزایی در تمام استان‌های کشور به صورت مستقل فعالیت کند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی به بیان اهمیت جایگاه و احترام به ستایشگران پرداخت و عنوان کرد: وظیفه ما این است که خادم پیرغلامان سیدالشهداء علیه السلام باشیم.

وی تصریح کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) مبلغان دین اسلام هستند و پرچم روایت جهاد و شهادت بر دوش این قشر شریف است و آنان می‌توانند این جهاد و شهادت را با زیباترین روش تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به اهمیت برپایی مراسم روضه اشاره و تأکید کرد: روضه‌های سیدالشهداء گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند؛ همچنین با فرهنگ می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد اما به شرطی که به طور صحیح در مسیر و مدار قرار گیرد و به اهل آن سپرده شود و باید به این موضوع باور داشت که گره‌های اقتصادی هم با باز شدن گره‌های فرهنگی باز می‌شود.

بنیاد دعبل خزاعی، سال ۱۳۸۵ بر اساس تقاضای جمعی از مداحان اهل‌بیت(ع) و طی درخواست مرحوم علی آهی، مداح پیشکسوت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسیس شده بود. بنا بر آماری که سال ۱۳۹۵ اعلام شد، این بنیاد، بیش از ۲۰۰۰ مداح اهل‌بیت(ع) را زیر پوشش و حمایت‌های صنفی و آموزشی دارد.

انتهای پیام
captcha