انتشار کتاب «آموزش صوت و لحن قرائت قرآن» به قلم محسن یاراحمدی
کد خبر: 3947585
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

انتشار کتاب «آموزش صوت و لحن قرائت قرآن» به قلم محسن یاراحمدی

کتاب آموزش «صوت و لحن قرائت قرآن کریم» ویژه معلمان صوت و لحن از سوی محسن یاراحمدی، داور، مدرس و قاری کشورمان به همت انتشارات تلاوت (سازمان دارالقرآن الکریم) به زیور طبع آراسته شد.

انتشار کتاب «آموزش صوت و لحن قرائت قرآن» تألیف «محسن یاراحمدی»

به گزارش ایکنا، محسن یاراحمدی، مؤلف کتاب آموزش «صوت و لحن قرائت قرآن کریم» درباره اهم سرفصل‌های کتاب در چهار بخش، گفت: کتاب فوق براساس سرفصل‌های دوره‌های تربیت معلم صوت و لحن سازمان دارالقرآن الکریم نوشته شده است و طی آن به بیان جایگاه و اهمیت قرائت قرآن، تقلید، تطبیق و نوآوری و ابداع پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: در کتاب صوت و لحن قرائت قرآن، نکاتی که یک معلم باید در ابتدای راه یک قاری تا مبتدی شدن آن بداند و قاری را گام به گام هدایت کند، گفته شده است. معتقدم مباحث تئوری را معلم باید بیشتر از قاری بداند، چراکه یک قاری بیشتر خواننده است و گوش می‌دهد و اجرا می‌کند، اما آنکه باید تحلیل کند و تلاوت قاری را دنبال و راهنمایی کند و تئوری را بداند، معلم است؛‌ بنابراین با این رویکرد این کتاب ویژه معلم‌ها نوشته شده است.

یاراحمدی اظهار کرد: در این کتاب سعی شده است تا نکاتی که یک معلم صوت و لحن در کار با قاری مبتدی باید رعایت کند و مواردی که در تقلید باید به قاری متذکر شود و راهنمایی کند و بعدها چگونه قاری را به سمت تطبیق سوق دهد، اینکه چه تکنیک‌هایی را باید به قاری آموزش دهد و قاری یاد بگیرد و در فصل پایانی(نوآوری و ابداع) به مجموعه‌ای از تئوری‌ها که معلم باید بیشتر به قاری آموزش دهد، چون استفاده از مقامات اصلی و فرعی، گوشه‌ها و ردیف‌‌ها و ابداع در تلاوت چون طنین ویژه صدا، تحریرهای ویژه و ...، آشنایی قاری با انواع اوج‌گیری‌ها پرداخته شده است.

یادآور می‌شود، کتاب آموزش «صوت و لحن قرائت قرآن کریم» همراه با لوح فشرده شامل نکات آموزشی بیان شده در فصول مختلف است و علاقه‌مندان جهت ثبت سفارش و درخواست تلفنی می‌توانند با شماره 77635500 تماس بگیرند و یا به صورت حضوری به انتشارات سازمان دارالقرآن الکریم واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان رشت، جنب کوچه ستوده مراجعه کنند.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha