از تحلیل عملکرد رسانه‌ها در بازنمایی سردار دل‌ها تا بررسی لایحه حفظ کرامت بانوان
کد خبر: 3947678
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
بر خط جامعه/

از تحلیل عملکرد رسانه‌ها در بازنمایی سردار دل‌ها تا بررسی لایحه حفظ کرامت بانوان

سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا همچون هفته گذشته، ضمن پوشش برنامه‌ها و تحولات اجتماعی، به بررسی نحوه بازنمایی چهره سردار سلیمانی در رسانه‌ها به مناسبت برگزاری نخستین سالگرد شهادت و مسائل مبتلابه کشور همچون آخرین وضعیت کرونا و آلودگی هوا پرداخت.

از عملکرد رسانه‌ها در بازنمایی سردار دلها تا تأثیر آلودگی هوا بر کودکانبه گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت متأثر از سالگرد شهادت سردار دلها، اخبار خود را به گزارشی از نحوه بازنمایی چهر سردار در رسانه‌ها آغاز کرد، سپس به گزارش‌هایی در رابطه با لایحه زنان و خانواده، حمایت از فعالیت‌های جهادی، آموزش و پرورش کودکان و ... پرداخت. در ادامه مروری بر مهم عناوین خبری این هفته سرویس اجتماعی می‌اندازیم؛
 

نقدی بر عملکرد رسانه‌ها در بازنمایی چهره سردار سلیمانی

عبدالکریم خیامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ضمن تحلیل عملکرد رسانه‌های داخلی و خارجی در بازنمایی شخصیت و عملکرد سردار سلیمانی، گفت: اگر کسی فکر می‌کند وقت یا توان هنری کافی ندارد، مجبور نیست آثار ضعیف تولید و منتشر کند چراکه چنین تولیداتی دست‌آویز برخی رسانه‌های معاند نیز قرار گرفته است.


نگاهی به تمدن‌سازی در مکتب حاج قاسم سلیمانی

حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند، عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ضمن تأکید بر شناخت عملکرد سردار سلیمانی در مورد تمدن‌سازی، تصریح کرد: اگر جنس نگاه سردار سلیمانی در تمدن‌سازی به درستی شناسایی شود، درک بیشتری از عملکردشان خواهیم داشت. ایشان در این مسیر مرز‌هایی را درنوردید که اگر پشت سر گذاشته نمی‌شد، تمدن‌سازی اسلامی غیرممکن بود.


مسئولان با تأمین امکانات جهادگران را همراهی کنند

محمد رضا نریمانی، مدیر گروه جهادی شهید مطهری ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت جهادگران از سوی مسئولان نهاد‌های مختلف، از مدیران سازمان‌ها درخواست کرد که برای خدمت‌رسانی بهتر گروه‌های جهادی، به تأمین امکانات کمک کنند.
 

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان به تکرار تلخ خشونت پایان می‌دهد؟

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در دولت تصویب و پس از سال‌ها بحث در دولت، مجلس و قوه قضائیه بالاخره راهی بهارستان خواهد شد. لایحه‌ای که تلاش دارد با تعریف خشونت در قانون و پیشگیری از آن با استفاده از آموزش و مفاد درسی از تکرار تلخ خشونت جلوگیری کند.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، تصویب لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در دولت را اعلام کرد و این لایحه پس از سال‌ها بحث در دولت، مجلس و قوه قضائیه بالاخره راهی بهارستان خواهد شد و اگر مجلس و شورای نگهبان به آن رأی موافق دهند، به صورت قانون درمی‌آید.

ثبت وقف‌های جدید به نام سردار شهید سلیمانی

حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه وقف توانایی تأثیر بسیار شگرف در تمدن نوین اسلامی را دارد، گفت: اخیراً بعد از شهادت حاج قاسم مشاهده کردیم که وقف‌های زیادی به نام ایشان ثبت می‌شود و مفهوم استکبارستیزی که در متن جامعه انقلابی ما نهفته است، مابه‌ازای موقوفه نیز پیدا می‌کند.

آموزش و پرورش مسئول تربیت نیست

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در برون‌داد‌های تربیتی شاهد چالش‌هایی هستیم، زیرا تربیت فقط محصول کار آموزش و پرورش نیست، بلکه حاصل کار خانواده، جامعه و مدرسه است و همه بخش‌ها در تربیت دانش‌آموزان سهیم هستند.

تلاش برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع

حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی بابیان اینکه مشکل تولید فناوری در کشور نداریم، گفت: برای آزمایش قطعات نیاز به آزمایشگاه مرجع داریم که تهیه آن بسیار پرهزینه است و در جهاددانشگاهی به دنبال آن هستیم تا این آزمایشگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

سیر موضوعیت یافتن یادگیری و شکل‌گیری استطاعت در کودک

رضا دژبخش، قرآن‌پژوه و عضو علمی مدرسه قرآن و عترت (ع) دانشگاه تهران ضمن اشاره به سیر ظهور ادب و مشورت در کودک، گفت: کودک در دوره دوم رشد، باید سیر استطاعت را نیز طی کند و آن از طریق توجه دادن او به خلقت و سلامت و اعضای بدن خودش و کارکرد‌های آن و اینکه بداند هر چیزی وقتی دارد و باید مسئولیت کارهایش را بر عهده گیرد، حاصل می‌شود.
 

تأثیر مقوله «وقف» بر ایجاد تمدن نوین اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تأکید بر تأثیر مقوله «وقف» بر ایجاد تمدن نوین اسلامی، گفت: در تمامی سخنرانی‌های مقام معظم رهبری به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب، به موضوع ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید شده است.
 

سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی قربانی تغییرات فرهنگی شهرها

امان الله قرایی مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه توسعه شهری باعث ایجاد فرهنگی جدید در ساختار شهری و سبک زندگی می‌شود، تصریح کرد: در نتیجه نمی‌توان به سادگی به سبک زندگی قدیمی که برگرفته از فرهنگ باستانی و اسلامی بود، بازگشت.


لزوم بازنگری در جرایم و احکام تعزیرات

محمد علی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به عدم کارا بودن جرایم و احکام فعلی در حوزه تخلفات، خواستار بازنگری در قوانین و مقررات شد.


روند موفق خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند

سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش، ضمن ارائه گزارش در خصوص تعداد تبلت‌هایی که تاکنون برای دانش‌آموزان تهیه شده است، گفت: با هدیه یک تبلت می‌توانید مدرسه و تمام کتابخانه‌های دنیا را به بچه‌ها هدیه دهید.

خطبه حضرت زهرا (س) را وارد برنامه شاد کنید

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در جلسه توجیه طرح هدایت، ضمن همراهی با این طرح، خواستار وارد کردن خطبه حضرت زهرا (س) به برنامه شاد آموزش و پرورش شد و بر لزوم آموزش مهارت استفاده از فضای مجازی تأکید کرد.

تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اساسنامه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی خواهد رسید، گفت: آموزش و پرورش پس از ابلاغ آن مکلف خواهد بود که حداکثر ظرف مدت سه ماه، سازمان را با رعایت اساسنامه و سایر مقررات تشکیل دهد.

منع تردد بین برخی شهر‌ها برداشته شد

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به قرار گرفتن تهران در وضعیت زرد گفت: در شهر‌های زرد و آبی از این به بعد منع تردد بین شهری وجود ندارد، اما منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ برقرار است.

۴ مورد ابتلای جدید به کرونای انگلیسی شناسایی شد

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست ستاد استانی مقابله با کرونای استان مازندران با بیان اینکه چهار مورد جدید ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در ایران شناسایی شده است، گفت: ناقلان این بیماری، شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند. این بیماران یک خانواده ایرانی ساکن یکی از کشور‌های اروپایی هستند که اواخر هفته گذشته به کشور سفر کردند.

تأثیر آلودگی هوا بر رشد کودکان

نیما رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تأثیر منفی آلودگی هوا بر بیماری‌های مزمن و ایمونولوژیک نسبت به تأثیر آلاینده‌ها بر تکامل و رشد کودکان هشدار داد.

انتظار برای طرح و تصویب «تشدید مجازات برای متمردین قانون هوای پاک»

رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از تصویب قانون هوای پاک برای اینکه با متمردین این قانون برخورد قضایی شود، لایحه‌ای با عنوان «تشدید مجازات برای متمردین قانون هوای پاک» از سوی دولت به مجلس ارسال شده است و امیدواریم این لایحه در مجلس مطرح شود و نمایندگان هرچه زودتر آن را تصویب کنند.
انتهای پیام
captcha