ثبت‌نام 85 نفر در دوره تربیت مربی انس کودک با قرآن در گیلان
کد خبر: 3948026
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
مرادی خبر داد:

ثبت‌نام 85 نفر در دوره تربیت مربی انس کودک با قرآن در گیلان

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گیلان، گفت: دوره تربیت مربی قرآن آشنایی و انس کودک با قرآن پس از اخذ آزمون ورودی از ثبت‌نام‌کنندگان برگزار می‌شود.

امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان

امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: پس از اعلام فراخوان نام‌نویسی دوره تربیت مربی قرآن آشنایی و انس کودک با قرآن کریم از سوی اتحادیه و با همکاری مؤسسات قرآنی گیلان، 85 نفر در سطح استان در این آزمون نام‌نویسی کردند‌.

وی ادامه داد: آزمون ورودی این دوره در بخش مرکزی و شرق گیلان از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالسلام رشت و در مناطق غربی به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پویش نور صومعه سرا، پنج‌شنبه، دوم بهمن‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه مقطع سنی 18 تا 45 سال از شروط حضور در این دوره است، اضافه کرد: ثبت‌نام‌کنندگان ابتدا در آزمون سطح ۳ قرائت و سطح ۲ ترجمه و مفاهيم قرآن شرکت کرده و در صورت قبولی به دوره اصلی راه پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی گیلان با بیان اینکه دوره فوق با هدف تربیت نیروهای متخصص در زمینه آموزش مفاهیم و معارف قرآنی به كودكان سنین ۴ تا ۶ سال است، تصریح کرد: این دوره آموزشی در قالب 130 ساعت برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان پس از اخذ گواهینامه و گذراندن 40 ساعت کارورزی، می‌توانند در مؤسسات، خانه‌های قرآن و در مهدهای كودک معتبر تدریس کنند.

مرادی با اشاره به سرفصل‌های این دوره، اظهار کرد: عناوین دروس تربیت مربی آشنایی و انس كودكان با قرآن شامل مبانی نظری آموزش مفاهیم دینی و پرسمان كودک، روانشناسی تربیتی و رشد كودک، مهارت‌های مربی كودک ۱ (كاردستی و نقاشی خلاق)، مهارت‌های مربی كودک ۲ (شعر، سرود و قصه‌گویی خلاق)، مهارت‌های مربی كودک ۳ (بازی و نمایش خلاق)، تدریس، كارورزی، فنون كلاس‌داری، سبک زندگی قرآنی، حفظ سور و آیات منتخب و بهداشت كودک است.

انتهای پیام
captcha