سهم دانشگاه‌ها در کاهش مشکلات جامعه امری کلیدی است
کد خبر: 3948478
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
در نشستی هم‌اندیشی مشترک مطرح شد؛

سهم دانشگاه‌ها در کاهش مشکلات جامعه امری کلیدی است

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در نشست هم‌اندیشی با معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش رو، سهم دانشگاه‌ها در کاهش مشکلات جامعه امری کلیدی و مهم است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی نیز باید با نگاه کاربردی و معطوف به حل مسائل جامعه، برنامه‌ریزی و منجر به خدمتی شود که برای جامعه مفید باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان امروز 29 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی با وحید خسرو مرادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی گیلان که همزمان با «روز غزه؛ نماد مقاومت» در دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان در میدان تحصیلی دانشگاهی از علایق مشترک برخور دارند که گاه منجر به بروز کنش‌های متعدد در آن‌ها می‌شود.

وی افزود: امیدواریم که این کنش‌ها در راستای مشروعیت بخشی هرچه بیشتر به خود، رشته تحصیلی و هویت دانشجویی صورت پذیرد. این مشروعیت بخشی سرمایه‌ فرهنگی و تحصیلی عظیمی را به وجود می‌آورد که در نهایت شبکه توانمند دانشگاه و دانشجویان را تشکیل می‌دهد و می‌تواند بر فضای خارج از دانشگاه یا میدان اجتماعی تاثیر گذارد.

شفیعی با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش رو، سهم دانشگاه‌ها در کاهش مشکلات جامعه امری کلیدی و مهم است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی نیز باید با نگاه کاربردی و معطوف به حل مسائل جامعه، برنامه‌ریزی و منجربه محصول یا خدمتی شود که برای جامعه مفید باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اینکه حل مسائل مبتلابه جامعه با هم‌افزایی جامعه دانشگاهی، سازمان‌ها و نهادهای متولی امر فرهنگی اجتماعی میسر می‌شود، تصریح کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان تلاش دارد تا با توجه به ظرفیت‌های موجود و روحیه مطالبه‌گری و کنش‌های دانشجویی، حل شبکه مسائل اجتماعی فرهنگی را در قالب کارگروه‌های تخصصی حل مسئله و در بستر فعالیت‌های نوآورانه دانشجویان متعهد متخصص فراهم سازد.

در ادامه وحید خسرومرادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در جامعه گفت: دانشجویان بسیجی با تشکیل هسته‌های مسئله‌محور به رصد، مطالعه و همفکری در خصوص مشکلات موجود جامعه پرداخته و به دنبال مطالبه‌گری از مسئولان مرتبط جهت برطرف شدن مشکلات هستند.

وی افزود: جلب مشارکت دانشگاهیان، عبور از کلیشه‌ها و حمایت از ایده‌های خلاقانه دانشجویان و تقویت تشکیل گروه‌های دانشجویی برای انجام پروژه‌ها و تولیدات گروهی از برنامه‌های بسیج دانشجویی گیلان است.

یادآوری می‌شود؛ برگزاری کنگره شهدای دانشجو با محوریت دانشجوی شهید «هاشم اخترشمار» و همچنین ویژه برنامه ماندگاران صبور تکریم مادران و همسران شهدا، پویش دانشجویی «راهت ادامه دارد» با هدف ترجمه و چاپ کتاب کاربردی فیزیک هسته‌ای بزرگداشت شهید فخری‌زاده، سلسله گپ‌وگفت‌های دانشجویی، نشست‌های کارشناسی و تخصصی در خصوص موضوعات فرهنگی اجتماعی و راهکارهای پیشنهادی حل مسئله، برنامه‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت انتخاب آگاهانه، طرح دانشجو معلم قرآن کریم با هدف دانش‌افزایی و مهارت افزایی دانشجویان فعال قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی از آثار هنری با هدف بهره‌مندی از زبان هنر جهت بیان مسائل فرهنگی اجتماعی در جامعه و دانشگاه و ایجاد شور و نشاط علمی و اجتماعی، برگزاری یادواره شهدای دانشجو با محوریت دفاتر منطقه‌ای بسیج، اجرای پویش کتابخوانی مشق عشق با موضوع ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه، برگزاری جشنواره ققنوس، برگزاری نشست‌های گروهی با موضوعات معارف اسلامی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که در قالب همکاری‌های مشترک برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha