خادمان قرآن تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3948678
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
فقهی‌زاده خبر داد:

خادمان قرآن تجلیل می‌شوند

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد از بیست و پنجمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم کشور با حضور رئیس جمهور در اسفند سال ۹۹ خبر داد.

خادمان قرآن تجلیل می‌شوندبه گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 30 دی در حاشیه سفر به استان با اشاره به اینکه نخبگان و برجستگان قرآنی فعال در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی در مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم مورد تقدیر قرار می‌گیرند گفت: امسال چند برنامه کلان در کشور دنبال می‌شود که اعلام رسمی و معرفی استان یزد به عنوان اولین پایتخت صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌ها در سال جاری است.

وی ادامه داد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های گوناگون در زمینه نهج‌البلاغه را دستور کار قرار دارد که یکی دیگر از برنامه‌های مهم معرفی شهرستان کاشان در استان اصفهان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه سال آینده سال شکوفایی بیش از پیش نهج‌البلاغه در سراسر کشور است اظهار کرد: ۲ هزار مؤسسه مستقل و شعبه مؤسسه‌های وابسته به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور مشغول به فعالیت هستند که تلاش شده همکاری نزدیک بین این مؤسسات با شعبات زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی برقرار شود.

به گفته فقهی‌زاده اتحادیه واحد کشوری بین چهار تا پنج هزار مؤسسه قرآنی در فعالیت مشترک بین معاونت سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هزاران مربی قرآنی به صورت رسمی و غیررسمی در کشور فعالیت دارند متذکر شد: آزمون سراسری قرآن و عترت در زمینه حفظ و مفاهیم قرآن در ۱۴ رشته مستقل در ۲ بخش قرآن و احادیث در حدود ۹۰ درصد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha