برگزاری سیر مطالعاتی کتابی در قلمروی اندیشه امام موسی صدر
کد خبر: 3948763
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

برگزاری سیر مطالعاتی کتابی در قلمروی اندیشه امام موسی صدر

کتاب «زن و چالش‌های جامعه» از آثار اندیشه‌ای امام موسی صدر در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) در سیر مطالعاتی قرار گرفت.

سیر مطالعاتی کتابی در قلمرو اندیشه امام موسی صدربه گزارش ایکنا؛ سیر مطالعاتی کتاب «زن و چالش‌های جامعه» با همکاری و حمایت اداره کل بانوان شهرداری تهران و در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود.  این دوره در روز‌های ۶، ۷ و ۸ بهمن، از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در محیط اسکای‌روم برگزار خواهد شد.
 
کتاب «زن و چالش‌های جامعه» دهمین جلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» و شامل متونی درباره زن، خانواده و جوان است. امام موسی صدر که هم درس‌خوانده حوزه‌های علمیه است و هم تجربه زیستی در جامعه چندفرهنگی لبنان را دارد، به هر سه موضوع زن و خانواده و جوان پرداخته است. در واقع رویکرد وی درون‌دینی است. از این رو، مطالعه این کتاب ما را از روش امام موسی صدر در مواجهه با مسائل جدید آگاه می‌کند.
 
زهرا فصلی از کتاب رسالت، زن در اسلام،  زن و چالش‌های جامعه،  اسلام به زن کرامت بخشید،  زن و دین، زن عرب و پیکار برای رهایی، ازدواج مدنی، اسلام و خانواده در جامعه پیشرفته،  نقش مادر و خانواده در شکل‌گیری شخصیت جوان، شیوه‌های تربیتی و مبادی دین و وجود طبقات در جامعه پذیرفتنی نیست، از جمله عناوین کتاب یادشده است.
 
عادل پیغامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان استاد راهنمای دوره سیر مطالعاتی این کتاب و پیش از این نیز راهنمای دوره‌های متعدد سیر مطالعاتی در مؤسسه امام موسی صدر بوده است.
 
سیر مطالعاتی کتابی در قلمرو اندیشه امام موسی صدر
 
حضور در این سیر مطالعاتی برای همه علاقه‌مندان رایگان است و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره برای دریافت نام کاربری و رمز ورود، لازم است اطلاعات خود را در اینجا وارد کنند.
 
یادآور می‌شود، برای افرادی که بیش از چهار ساعت در جلسات دوره حضور داشته باشند؛ گواهی حضور با امضای اداره کل بانوان و موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر صادر خواهد شد.
 
نسخه الکترونیک این کتاب از اینجا قابل دریافت است و علاقه‌مندان به تهیه کتاب نیز می‌توانند از فرصت تخفیف ۲۰درصدی نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از اول تا ششم بهمن برگزار می‌شود، استفاده و کتاب را تهیه کنند.
انتهای پیام
captcha