برنامه‌های بنیاد شهید کردستان در دهه فجر اعلام شد
کد خبر: 3949144
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

برنامه‌های بنیاد شهید کردستان در دهه فجر اعلام شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اعلام برنامه‌های گرامیداشت چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان، بیان کرد: تمامی برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام دهه فجر با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در استان کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدمحمد جلال زمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، دوم بهمن‌ماه در نشست کمیته ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در آستانه چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی خوبی به منظور برپایی با شکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تمامی برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام دهه فجر با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در استان کردستان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونایی استان و ضمن در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ها در فضای واقعی و فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم «میهمانی لاله‌ها» با هدف بزرگداشت مقام والای شهدا خبر داد و افزود: این آئین در شهرستان سنندج ساعت ۱۱ روز 16 بهمن‌ماه جاری همزمان با سراسر کشور و در شهرستان‌های تابعه مطابق با عرف منطقه توسط کمیته‌های شهرستانی تعیین خواهد شد و پرچم مزار شهدا نیز تعویض می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای فجرآفرین و زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، بیان کرد: در دوران حاکمیت سیاسی طاغوت، بار مبارزات به دوش این فجرآفرینان افتاد، که در سال جاری به نحو شایسته‌ای از این عزیزان تجلیل به عمل خواهد آمد.

زمانی بیان کرد: اجرای ویژه‌برنامه تجدید میثاق با امام خمینی(ره)، دیدار مسئولان و مقامات استانی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فجرآفرین و شهدای مدافع حرم، خانواده شهدای زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب در قالب طرح «سپاس» استانی، شهرستانی، روستایی و عشایری، مراسم شب خاطره شهید اصغر پاشاپور از شهدای مدافع حرم، تبلیغات محیطی و گرافیکی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و مذهبی، تبلیغات رسانه‏‌ای و همچنین اجرای طرح انشای دانش‌آموزان با عنوان «نامه‎ای به شهید» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام دهه فجر است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از اجرای طرح «سپاس از فجرآفرینان» از ۱۲ بهمن‌ تا ۲۲ اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: تعداد ۴۶۱ دیدار در قالب طرح «سپاس از فجرآفرینان» همزمان با دهه فجر در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در  ایام‌الله دهه فجر به دلیل تقارن این ایام با وفات حضرت ام‌البنین و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha