کانون پرورش فکری نیازمند فعالیت‌های محتوامحور است
کد خبر: 3949962
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

کانون پرورش فکری نیازمند فعالیت‌های محتوامحور است

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های محتوا محور و اثربخش را یکی از نیازها و امور مهم در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برشمرد.

ارسالی سه‌شنبه/ کانون پرورش فکری نیازمند فعالیت‌های محتوا محور است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز، 7 بهمن در بازدید از اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر ضرورت توجه به نیروی انسانی و فرهنگ جامعه، تأکید کرد و گفت: اساس توسعه‌یافتگی در هر کشوری نیروی انسانی است که در این راستا امروز سرمایه ملی هر جامعه، نیروی انسانی است و همان‌طور که کودکان در سیستم آموزشی، امانت هستند زیرا نیروی انسانی، هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ ذهنی در هر دو مقوله، امانت است.

عضو خانه ملت ادامه داد: نارضایتی رهبری از بحث عملکردی که در سیستم آموزشی دیده شده، کاملاً هویداست که بخشی از این ضعف به دست‌اندازهای سیاسی بستگی دارد و تناقض نگاه‌ها موجب آسیب به نظام آموزشی برای کودکان شده‌است.

گلرو با بیان اینکه در نگاه کلان، کشور ایران به‌واسطه داشتن متون و منابع مکتوب فرهنگی، سرزمینی بسیار غنی با فرهنگ بالا است و مشکل و ضعف اساسی در جامعه‌ امروز، تعامل اجتماعی یعنی احترام به حقوق یکدیگر با رعایت قانون و مقررات است متذکر شد: این موضوع را باید در فضای آموزشی به کودکان یاد داد که در این راستا بهترین و مناسب‌ترین متولی این امر می‌تواند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد.

به گفته وی اگر سیستم آموزشی دقیق و کامل باشد می‌توانیم در تمامی زمینه‌ها نسل آینده را طوری تربیت کنیم و آموزش دهیم که آینده‌ساز این کشور باشند. 

وی با اشاره به این‌که فرهنگ، اساسی‌ترین موضوع یک جامعه است افزود: اولویت مجلس یازدهم اقتصاد و فرهنگ است که برای فرهنگ‌سازی نسل آینده، باید به نوع نگاه و رویکرد آموزش و تربیت نیز توجه بیش‌تری شود که بر این اساس رویکرد و جهت‌گیری کلام به سمتی هدایت شود تا نتیجه‌بخش باشد.

گلرو توجه به مناطق محروم را کار اساسی دانست و گفت: بسیاری از استعدادهای درخشان در همین روستاها و منطقه‌های محروم هستند که برای برقراری عدالت اجتماعی به‌ویژه در بحث آموزش و پرورش توجه کنند تا استعدادهای کودکان و نوجوانان آن منطقه هم شناسایی شود.

نبی الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری ودکان و نوجوانان استان نیز با اشاره به اینکه در تمام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی، تأکید بر آگاهی، دانایی است اظهار کرد: چنانچه از اخلاق، منش، رفتار و مکتب سردار سلیمانی درس می‌گیریم که یکی از خصوصیات بارز ایشان همین رفتار، بی‌ادعا، بی‌تکلف و مؤثر بودن است.

وی با تأکید بر اینکه ماندگاری انسان‌ها و کارهایشان در اخلاق‌مداری و رفتارمند بودن آن‌هاست، یادآور شد: حوزه کودک و نوجوان بسیار وسیع است و کانون پرورش فکری در این حوزه، فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخصی را انجام می‌دهد که هرچند کمبودهای مادی و معنوی می‌تواند در کارها تأثیر گذارد؛ اما حرکت‌ها و فعالیت‌های در دست اجرا اثربخشی سازنده و ماندگاری برای جامعه دارد.

به گفته خدابخشی مشکلات عمده فعالیت عرصه کودک و نوجوان چالش‌هایی است که در عرصه اجرایی و مادی، مسئولان را مشغول می‌کند و فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و این بیش‌تر به‌دلیل فقدان توجه مناسب مادی به عرصه تربیت آینده‌سازان و ایرادی است که در بیش‌تر فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی دیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha