اخذ مجوز بهسازی موقوفه‌های دارای ظرفیت گردگشری در زنجان
کد خبر: 3950010
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

اخذ مجوز بهسازی موقوفه‌های دارای ظرفیت گردگشری در زنجان

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مجوز احداث و بهسازی ۳ موقوفه دارای ظرفیت گردشگری در راستای ارتقای بهره‌وری موقوفات اخذ شده است.

اخذ مجوز برای بهسازی موقوفه‌های دارای ظرفیت گردگشری در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، داود قاسملو، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 7 بهمن‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اداره در راستای ارتقای بهره‌وری موقوفات پروژه‌های متعددی را در دستور کار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه زیتون‌کاری، بهره‌برداری معادن و احداث مجتمع‌های تجاری اشاره کرد.

وی اجرای طرح توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌ها خواند و گفت: در راستای توسعه و نوسازی بقعه قیدار نبی(ع) و جذب گردشگر مذهبی، تا کنون نسبت به اجرای 700 متر مربع سرویس بهداشتی اقدام شده و نزدیک به 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مبلغ 9 میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است.

این مسئول ابراز کرد: در این پروژه مرحله سفت کاری تمام شده و اقدامات در مرحله اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی است و بهسازی و توسعه این مکان با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام می‌شود تا ارزش‌های تاریخی این مجموعه حفظ شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: همچنین با ساخت سه پروژه عمرانی و گردشگری شامل موقوفه غفار احدی، خراسانلو و عبدالرزاق در کمیته احیای استان موافقت شده و در حال اخذ مجوز از کمیسیون عالی هستیم.

وی از دیگر اقدامات مهم اوقاف و امور خیریه در حوزه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری موقوفات به ساخت پروژه تجاری پیامبر اعظم (ص) 2 اشاره کرد و افزود: نوسازی و احداث رقبات موقوفات پروژه پیامبر اعظم 2 از کمیسیون عالی مجوز لازم را اخذ کرده و در حال تکمیل عملیات عمرانی است.

قاسملو ادامه داد: در حال حاضر این پروژه نزدیک به  78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مبلغ 25 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و بهره‌برداری از آن به توسعه اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به پروژه زیتون‌کاری طارم ابراز کرد: مجوز پروژه زیتون‌کاری طارم نیز از کمیسیون عالی اخذ شده و به طور غیررسمی در حال اجرا است و به محض تامین اعتبار پروژه رسما آغاز خواهد شد. البته تا کنون در این پروژه نزدیک به 170 میلیارد ریال هزینه کرده و پیشرفت پروژه در حالت تجمعی 18 درصد است.

انتهای پیام
captcha