تیم‌های محتوایی تخصصی «راهیان‌نور مجازی» تشکیل می‌شود
کد خبر: 3950285
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸

تیم‌های محتوایی تخصصی «راهیان‌نور مجازی» تشکیل می‌شود

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از تشکیل تیم‌های محتوایی تخصصی راهیان‌نور در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و برگزاری اردوهای راهیان نور مجازی خبر داد.

تشکیل تیم‌های محتوایی تخصصی «راهیان‌نور مجازی»به گزارش ایکنا از زنجان، سردار عباس مطهری، فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، امروز، هشتم بهمن‌‌ماه در نشست تخصصی راهیان‌نور دانش‌آموزی که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امسال شیوع کرونا امکان اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی را با مشکل روبه‌رو کرد، اما برای آشنایی نوجوانان با گنجینه‌های هشت سال دفاع مقدس، این اردوها به شکل مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری(ع) ذیل قرارگاه نور راهیان نور مرکزی سپاه و بسیج وظیفه برگزاری اردوهای راهیان نور تخصصی را بر عهده دارد، ابراز کرد: برای معرفی الگوهای رفتاری و عملی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، باید از فناوری راهیان نور استفاده کنیم و راویان جنگ تجربیات خود را در این خصوص به اشتراک می‌گذارند.

سردار مطهری به برگزاری نشست تخصصی راهیان‌نور دانش‌آموزی با استفاده از ویدئوکنفرانس اشاره کرد و گفت: نخبگان، اساتید و دانشجویان باید نهایت همکاری و تلاش خود را با سازمان‌هایی از جمله آموزش پرورش، معاونت پرورشی، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌‌آموزی و سازمان راهیان نور سپاه در راستای انتقال اهداف، رشادت‌ها و سیره شهدا نسل جوان داشته باشند.

وی فلسفه راهیان نور را ارتقای بصیرت دانست و افزود: یاری کردن دین و خلق خدا، برکاتی همچون عنایت پروردگار و نصرت او را به دنبال دارد و زمانی که دست‌اندرکاران راهیان نور به یاری دین خدا می‌شتابند و به خلق خدا کمک می‌کنند، قطعاً خداوند متعال نصرت خود را نازل می‌کند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مخاطبان میلیونی دارد که 12 سال آن‌ها را همراهی می‌کند، تصریح کرد: یکی از محورهای تمدن نوین اسلامی معلمان هستند؛ چراکه اگر قرار باشد دانش‌آموز امروز دولت و تمدن اسلامی را بسازد، از مسیر هدایت معلم می‌گذرد و این امر در فرآیند از مدرسه جبهه تا مدرسه درس تعریف شده است و در حوزه راهیان‌نور نیز باید شبکه‌ای از معلمان برای خادمی شهدا شکل گیرد.

وی یادآور شد: نیمی از توان سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج را برای امتداد راهیان نور دانش‌آموزی قرار می‌دهیم که به دلیل شیوع کرونا، امسال راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از امکانات معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است و امیدواریم راهیان نور در سال‌های آینده معلم‌محور و دانش‌آموزمحور باشد.

سردار مطهری به تشکیل تیم‌های محتوایی تخصصی برای مقاطع متوسطه اول و ابتدایی با کمک وزارت آموزش و پرورش و توسعه اردوهای راهیان نور مجازی تأکید کرد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم در این هجمه‌ای که دشمن علیه جوانان و نوجوانان به راه انداخته است، دست به دست هم داده و الگوهای رفتاری بی‌نظیر دوران دفاع مقدس را در زندگی دانش‌آموزان بگنجانیم و برای ساختن ایرانی آباد و آزاد از الگوهای عملی شهدا استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha