افزایش 200 درصدی کمک‌های مردمی در مراکز نیکوکاری زنجان
کد خبر: 3950385
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

افزایش 200 درصدی کمک‌های مردمی در مراکز نیکوکاری زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 38 میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع ‌شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 201 درصد افزایش داشته است.

افزایش 200 درصدی کمک‌های مردمی در مراکز نیکوکاری زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از اهداف اولیه انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است و با حمایت کمیته امداد و برنامه‌ریزی و نظارت‌های مؤثر، بسیاری از خانواده‌های تحت حمایت امروز با رسیدن به توانمندی و خودکفایی در صف خیران و نیکوکاران قرارگرفته و تبدیل به خیر شده‌اند.

وی یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان را اجتماع‌محور کردن فقرزدایی با گفتمان جهادی دانست و گفت: این کار در قالب ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد انجام می‌شود تا نیاز نیازمندان توسط خود مردم در محله‌ها برطرف شود.

این مسئول به فعالیت مراکز نیکوکاری در استان اشاره کرد و افزود: مجوز ایجاد 130 مرکز نیکوکاری در استان صادر شده و در حال حاضر 120 مرکز نیکوکاری در مناطق مختلف استان فعال شده است و در محلات با شناسایی نیازمندان واقعی نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام می‌شود.

صفری به نقش حضور مؤثر مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه کمک‌های مؤمنانه با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 38 میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق این مراکز جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع ‌شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 201 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی بیان کرد: ایجاد مراکز تخصصی  در حوزه‌های اشتغال، دانش‌آموزی و فرهنگی، مشاوره و کارآفرینی از دیگر اقدامات کمیته امداد استان است که در حال حاضر 10مرکز تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه را برعهده دارند.

وی ادامه داد: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار از جمله خیران به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومان، طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مساجد، برون‌سپاری و توسعه خدمات‌رسانی به محرومان، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که این مراکز دنبال می‌کنند.

صفری ترویج مددکاری اسلامی در مرکز نیکوکاری کریمه اهل‌بیت را مهم دانست و گفت: با اجرای مددکاری اسلامی در این مرکز بخشی از پرونده‌های زنان سرپرست خانوار به این مرکز واگذار می‌شود تا علاوه بر ارائه خدمات  مددکاری خانواده‌هایی که دچار آسیب شده‌اند، با ارائه خدمات مشاوره نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کند.

انتهای پیام
captcha