115 پروژه در زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3951967
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
در دهه فجر امسال؛

115 پروژه در زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان زاهدان گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال، ۱۱۵ پروژه در سطح شهرستان زاهدان با اعتباری بالغ ‌بر ۱۹۴ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ابوذر مهدی نخعی، فرماندار شهرستان زاهدان روز گذشته، 15 بهمن‌ماه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر گفت: دهه فجر فرصتی است تا علاوه بر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، خدمات نظام اسلامی در طول این سال‌ها را به تصویر کشید.

فرماندار شهرستان زاهدان ادامه داد: در ایام‌الله دهه فجر امسال، ۱۱۵ پروژه در سطح شهرستان زاهدان با اعتباری بالغ ‌بر ۱۹۴ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: مشکلی که امروزه در فضای مجازی روی آن تمرکز زیادی شده، بحث کمبود گاز مایع در این شهرستان است که باید گفت اشکال در تأمین نیست، بلکه در توزیع است، به طوری که اگر به‌دلیل گرد و خاک، مسیر ریلی حتی به‌مدت یک روز دچار مشکل شود، تقاضا افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

نخعی افزود: دلیل دیگری که شهروندان را با کمبود گاز مایع مواجه ساخته، بحث افزایش قیمت بنزین است، به طوری که تقاضای مردم برای گاز مایع به منظور تامین سوخت خودرو افزایش یافت و به همین دلیل، با وجود افزایش سهمیه، باز هم مشکل کمبود گاز به‌وجود آمد.

وی در ادامه با اشاره به مطلوب بودن روند لوله‌کشی گاز شهری، اظهار کرد: در ابتدای کار، سرعت عملیات اجرایی بسیار کم بود، یعنی اگر همان روال ادامه پیدا می‌کرد بیش از ۱۷ سال زمان می‌برد تا تمام شهروندان زاهدانی از نعمت گاز شهری بهره‌مند شوند، بنابراین خواستار توجه ملی شدیم و سه استان معین به کمک سیستان و بلوچستان آمدند.

فرماندار زاهدان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۶ درصد رشد در زمینه گازکشی شهری داریم، افزود: اگر مشکل کرونا پیش نمی‌آمد، در هفته دولت امسال، اتمام پروژه بزرگ گاز شهری زاهدان را اعلام می‌کردیم، اما با این وجود هم گازکشی روند خوبی دارد.

این مقام مسئول به مشکل آسفالت معابر زاهدان نیز اشاره و بیان کرد: با وجود افزایش قیمت قیر، بحث آسفالت خیابان‌ها و معابر سطح شهر زاهدان با جدیت در حال پیگیری است، اما حجم حفاری‌ها به دلیل شخم خوردن شهر برای لوله‌کشی گاز شهری، بالاست و مدتی زمان می‌برد تا مشکل آسفالت به طور کامل رفع شود.

انتهای پیام
captcha