جشنواره ققنوس بین‌المللی می‌شود / تلاش برای بهره‌گیری از توانمندی برگزیدگان
کد خبر: 3952638
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
مدیر هنر و رسانه بسیج دانشجویی کشور:

جشنواره ققنوس بین‌المللی می‌شود / تلاش برای بهره‌گیری از توانمندی برگزیدگان

مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه طی دو سال آینده جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس بین‌المللی می‌شود، گفت: برگزیدگان این جشنواره در قالب گروه‌های جهادی هنری به مناطق محروم اعزام می‌شوند و از توانمندسازی آنان استفاده خواهد شد.

جشنواره ققنوس بین‌المللی می‌شود / تلاش برای بهره‌گیری از توانمندی برگزیدگانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهرداد توکلی، مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور، امروز 19 بهمن ماه در اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری ققنوس هیچ گاه رها نمی‌شوند و برای آنان دوره‌های توانمندسازی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ققنوس طی ۲ سال آینده بین المللی خواهد شد و اکنون زیرساخت‌های این امر آماده شده است، افزود: ۱۱ بخش برای این جشنواره در ۲۰ محور تخصصی در نظر گرفته شده است.

مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: جشنواره ققنوس یکی از تخصصی ترین جشنواره‌های هنری دانشجویی است و هیچ جشنواره‌ای به این شکل در داخل و خارج از کشور وجود ندارد که برگزیدگان آن برنامه ریزی شده باشند.

توکلی با اشاره به اینکه تمام نهادها برای حمایت از برگزیدگان جشنواره ققنوس اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد:‌ سطح سواد رسانه‌ای در قالب این جشنواره ارزیابی شده و ارتقاء خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره ققنوس به صورت گروه‌های جهادی هنری به مناطق محروم اعزام می‌شوند و مقام معظم رهبری نیز نظر مثبت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند، بیان کرد: این جشنواره، بحث راه اندازی قرارگاه هنری را در دستور کار قرار دارد تا بتواند در این قرارگاه تمام نهادهای فرهنگی و هنری را دور یکدیگر جمع کرده تا از این جشنواره حمایت کنند.

ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی، نیز در این اختتامیه اظهار کرد: جشنواره ققنوس کار خود را با درک صحیح یک خلا در فضای دانشجویی کشور پنج سال پیش آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه جشنواره ققنوس مخصوص دانشجویان است، افزود: هدف اصلی این جشنواره کشف استعدادهای هنری دانشجویان و ایجاد رابطه موثق و عمیق بین این هنرمندان است.

صلاحی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس خراسان جنوبی ارسال شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود و به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد آثار ارسالی امسال کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که بین دانشجویان ارتباط ایجاد شود قطعا خواهیم توانست دانشجویان هنرمند متعهد انقلابی در دانشگاه ها تربیت کنیم و این جشنواره فرصت مناسبی در این زمینه است و باید از ظرفیت جشنواره دانشجویی ققنوس باید بیش از گذشته استفاده شود.

در این مراسم اختتامیه از ۱۶ دانشجوی برگزیده خراسان‌جنوبی در رشته‌های موسیقی، خوشنویسی، شعر، فیلمنامه، نقاشی و داستان کوتاه تقدیر شد.

 در پایان این مراسم از «رقیه خدابخشی» برگزیده رشته نقاشی با مداد، «مریم اطمینان» بخش شعر، «رضا نعمتی» رشته خوشنویسی، «مصطفی مرادیان» رشته پوستر، «زهرا ناصری» رشته نمایشنامه، «کوروش راد» بخش داستان کوتاه، «زهرا یوسفی» بخش خوشنویسی، «مرضیه دادگر» بخش خوشنویسی، «حامد شاه حسینی» بخش خوشنویسی، «علی خالقی» رشته موسیقی، «امیرعلی گازارپور» رشته شعر، «زهرا ناصری» بخش داستان کوتاه، «محبوبه سالروز» رشته پوستر، «مرتضی قاسمی» رشته شعر، «محمدجواد مرادی» رشته فیلمنامه، «فاطمه عرب زوزنی» داستان کوتاه و «وحید آهنی» رشته نقاشی تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام
captcha