تجلیل از چهره‌های فعال شعر انقلاب در برنامه «راویان بالندگی» + عکس
کد خبر: 3952843
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

تجلیل از چهره‌های فعال شعر انقلاب در برنامه «راویان بالندگی» + عکس

مراسم تجلیل از پیشکسوتان و چهر‌های فعال شعر انقلاب آذربایجان‌غربی طی مراسمی با عنوان «راویان بالندگی» به‌صورت مجازی در ارومیه برگزار شد.

ارسالی| تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های فعال شعر انقلاب در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و چهر‌های فعال شعر انقلاب در استان با عنوان «راویان بالندگی» با حضور حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلیل وحیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و تعدادی از شاعران، امروز، 20 بهمن، به‌صورت مجازی در ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در این مراسم با اشاره به نقش انقلاب در توسعه فرهنگی و ادبیات حماسی، اظهار کرد: شعر نوعی از ادبیات است که برای انتقال خاطرات و تاریخ انقلاب به نسل جدید می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: وقتی موضوعی به زبان هنری بیان می‌شود ماندگاری و اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود از این روز جایگاه ادبیات و هنر در انتقال مفاهیم انقلاب جایگاه والایی است.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه در ادبیات ایرانی، شعر همیشه از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه ارزش خاصی برای شعر و شاعران قائل هستند. ایشان در دیداری که در شهریور سال 87 با شاعران داشتند شعر را یک ثروت ملی بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه میراثی بهتر از شعر برای انتقال ادب، فرهنگ و هنر به آیندگان وجود ندارد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سعی می‌کند با برگزاری برنامه‌های مختلف از شاعران تجلیل کرده و از سروده‌های آنها در برنامه‌های فرهنگی بهره ببرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از بیت‌الله جعفری، پیشکسوت شعر انقلاب و مصطفی قلی‌زاده علیار، چهره فعال شعر انقلاب در استان با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha