پیام تسلیت نهادهای قرآنی در پی درگذشت آیت‌الله ضیاء‌آبادی
کد خبر: 3953004
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

پیام تسلیت نهادهای قرآنی در پی درگذشت آیت‌الله ضیاء‌آبادی

مدیران نهادها و دستگاه‌های قرآنی در پی درگذشت آیت‌الله ضیاءآبادی، پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت نهادهای قرآن در پی درگذشت آیت‌الله ضیاء‌آبادیبه گزارش ایکنا، در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از چهره‌های ارزشمند، مفسر بزرگ شیعه و از علمای برجسته و خطبای نامدار و دانشمند، مدیران نهادها و دستگاه‌های فعال در امور قرآنی پیام‌های تسلیتی صادر کردند که در ادامه می‌خوانید.

«بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمه لایسدّها شئ

ارتحال عالم پرهیزگار حضرت آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی(رحمةالله‌علیه) مورد تأسف و تألم شد.

آن مرحوم متولد ۱۳۰۷ و از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بود. وی از سال ۱۳۴۰ تاکنون استاد حوزه علمیه تهران بود و جلسات تفسیر و اخلاق وی در مسجد علی‌بن‌الحسین‌(ع) دربند برگزار می‌شد.

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از چهره‌های ارزشمند و مفسران بزرگ شیعه بوده و از علمای برجسته و خطبای نامدار و دانشمند عصر حاضر به شمار می‌رفت.

وی یکی از روحانیان و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ در تهران بود و مشتاقان زیادی داشت. اخلاص، تواضع، عمل به گفتار، متانت و شیوایی سخن و بهره‌گیری از ظرافت‌های اخلاقی و قرآنی از ویژگی‌های ایشان بود.

آیت‌الله ضیاء‌آبادی در حوزه علمیه قم از محضر بزرگان حوزه بهره برد و به تدریس سطوح و تفسیر و جلسات اخلاقی اشتغال داشت.

شبکه رادیویی قرآن، ارتحال این عالم گرانقدر و مجاهد نستوه را به محضر شریف مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، بیت شریف آن مرحوم، حوزه‌های علمیه و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض کرده از درگاه خداوند سبحان برای روح مطهر آن فقید سعید علو درجات و رحمت و مغفرت الهی مسئلت دارد».

پیام تسلیت رئیس سازمان دارالقرآن الکریم

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال آیت الله سید محمد ضیاءآبادی، چهره‌ ارزشمند، مفسر بزرگ قرآن کریم، عالم برجسته، خطیب نامدار و دانشمند عصر حاضر موجب تاسف و تاثر گردید.

وی یکی از روحانیون و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ بود و بخش عمده ا‌ی از فعالیّت ها و عمر شریف خود راصرف تشکیل جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم و بحث‌های معارفی، اخلاقی و قرآنی برای عموم مردم کرد که در این زمینه مشتاقان بسیاری داشت.

اخلاص، تواضع، عمل به گفتار، متانت و شیوایی سخن، و بهره‌گیری از ظرافت‌های اخلاقی و قرآنی از ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان به شمار می‌رفت.

این جانب ضمن عرض تسلیت به خانواده و بیت مکرم ایشان، جامعه قرآنی کشور و عموم علاقه مندان و ارادتمندان به این مفسر بزرگ شیعه از خداوند متعال خواستارم به برکت خدمات شایسته ایشان به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روح این عالم با اخلاص را با انبیا و اولیاء الهی محشور و به بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی عطا فرماید.

مهدی اخوان صباغ
۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹

انتهای پیام
captcha