احداث فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیل
کد خبر: 3953680
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

احداث فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیل

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: روند اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل مناسب بوده و با این روند پیش‌بینی می‌شود در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

احداث فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، روح‌الله برادران حیدری، معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ۲۵ بهمن‌ماه در بازدید خبرنگاران از واحد‌های تولیدی و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، گفت: تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل یکی از معضلات زیست محیطی بود که برای رفع آن عملیات احداث ساختمان مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از شهریورماه امسال شروع شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ظرفیت این تصفیه خانه را ۲۵۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این تصفیه‌خانه ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد که در قالب طرح ملی می‌باشد ولیکن این شرکت از محل اعتبارات داخلی این پروژه را شروع کرده است.

حیدری با بیان اینکه با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تاکنون چهار تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان احداث و به بهره برداری رسیده است، افزود: نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تصفیه‌خانه به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبود اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی، تکمیل و اجرای کامل آن در حد توان این شرکت نبوده و نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

وی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و کاهش اثرات نامطلوب محیط زیست را بهبود و توسعه روش‌های تصفیه فاضلاب دانست و ابراز امیدواری کرد تا واحد‌های صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک بیشتری نمایند.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از بهسازی معابر و زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد و گفت:یکی از مشکلات موجود در این شهرک فرسودگی معابر است که با مرور زمان مستهلک و از بین رفته است و با توجه به اهمیت موضوع، در دو سال اخیر تلاش شد تا بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های این شهرک شتاب گیرد.

حیدری افزود: اجرای پروژه بهسازی ۱۴ خیابان با پیمان سپاری و انتخاب پیمانکار آغاز شده است که این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا و فعالیت هستند و برای اجرای آن‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۴ قرار داد با سرمایه‌گذاری جدید در پروژه‌های بهسازی معابر، توسعه برق، توسعه کانال کشی و آسفالت با ۳۵۰ میلیارد ریال در این شهرک در دست اجرا است.

گفتنی است؛ استان اردبیل در حال حاضر دارای ۲۰ شهر و نواحی صنعتی است.

انتهای پیام
captcha