اهتمام مقام معظم رهبری باعث شکوفایی شخصیت‌های قرآنی شده است
کد خبر: 3954281
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

اهتمام مقام معظم رهبری باعث شکوفایی شخصیت‌های قرآنی شده است

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اهتمام عجیب رهبر معظم انقلاب به مباحث قرآنی باعث شکوفایی شخصیت‌های عظیم قرآنی در کشورمان شده است.

اهتمام مقام معظم رهبری به مباحث قرآنی باعث شکوفایی شخصیت‌های قرآنی شده است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، عصر امروز، 27 بهمن‌ماه، در آیین تجلیل از ۱۲۰ حافظ و نخبه مدرسه جامعه القرآن و اهل بیت(ع) تبریز، اظهار کرد: اهتمام عجیب رهبر معظم انقلاب به مباحث قرآنی باعث شکوفایی شخصیت‌های عظیم قرآنی در کشورمان شده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، اضافه کرد: باید همه اقشار و گروه‌ها دست به دست هم داده و گام بلندی برداریم تا این امر محقق شود.

حسینی، با اشاره به منزلت قرآن کریم، بیان کرد: جان و دل انسان ظرف نزول و تجلی قرآن کریم بوده و این کتاب قدسی از دست انسان ذلیل گرفته و انسان زمینی را به انسان آسمانی تبدیل می‌کند؛ در این رابطه سن و سال هم مطرح نیست، چراکه محمدحسین طباطبایی‌ که در پنج سالگی حافظ قرآن بود، این امر را اثبات می‌کند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امام خمینی(ره)، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قرآن را از طاقچه‌ها به بطن جامعه آورد، گفت: از کرامت انقلاب اسلامی ایران است که کودکانی همانند محمدحسین طباطبایی‌ می‌توانند در پنج سالگی حافظ قرآن شوند.

وی با اشاره به اینکه شاید قدری برای ما سخت باشد که امام عصر در پنج سالگی امامت جامعه را برعهده می‌گیرد، اما امروز طباطبایی‌ها ثابت می‌کنند که کودک پنج ساله تحت تربیت پدر حافظ کل قرآن کریم می‌شود، اضافه کرد: محمدحسین پنج ساله در انگلستان به بیش از ۹۵ سوال جواب داده و مدرک دکتری رسمی بدان اعطا می‌شود؛ حقیقتاً چنین کودکانی معجزه عصر حاضر هستند و ثابت می‌کنند که سن و سال مطرح نیست.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد حافظان قرآن در تبریز قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فقط در تبریز بیش از ۴۰۰ حافظ کل داریم، اضافه کرد: این امر از برکات انقلاب اسلامی ایران است که قدم در گام دوم آن گذاشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به عظمت عالم ربانی، علامه طباطبایی و جایگاه تفسیرالمیزان، اضافه کرد: یکی از بزرگان وهابیت که دشمنان سرسرخت شیعه هستند، اعتراف می‌کند که «اگر نمی‌ترسیدم، به طور علنی می‌گفتم که در طول تاریخ اسلام، همانند تفسیر المیزان، تفسیری ننوشته شده است».

وی با تاکید بر اینکه قرآن لایتناهی و تمام نشدنی است و هر کس در جایگاه خود می‌تواند به قرآن رجوع کرده و علم و پژوهشی که در گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته را استخراج کرده و به جامعه اسلامی تحویل دهد، گفت: ریشه علم و اخلاق مورد تاکید در بیانیه گام دوم نیز در قرآن کریم نهفته است و قرآن کریم ریشه تمامی اخلاقیات و معنویات است.

انتهای پیام
captcha