برگزیدگان دوازدهمین دوره ترنم وحی مهد قرآن کشور تجلیل شدند + اسامی
کد خبر: 3954523
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

برگزیدگان دوازدهمین دوره ترنم وحی مهد قرآن کشور تجلیل شدند + اسامی

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم مؤسسه کشوری مهد قرآن (ترنم وحی) با تجلیل از حافظان قرآن و مدیران منتخب شعب مهد قرآن کشور در محل موسسه کشوری مهد قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم مؤسسه کشوری مهد قرآن (ترنم وحی) عصر امروز، سه‏‎شنبه، 28 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی فومنی الحائری، مؤسس و رئیس هیئت امنا، سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه، منوچهر متکی، نایب رییس هیئت امنا، منصور قصری‌زاده، قاری و حافظ کل قرآن کریم و مدیر شبکه رادیویی قرآن و همچنین سایر اعضای هیئت مدیره و تیم داوری همچون سیدمهدی سیف، علی‌اکبر حشمتی و محمود کریمی، معاون آموزشی مهد قرآنی، علی بختیار از دیگر اعضای هیئت مدیره مهد قرآن و مدیران مهد‌های قرآن سراسر کشور برگزار شد.

سیدمحمود چاووشی، مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات گفت: خداوند متعال را شاکریم که به مجموعه مهد قرآن عنایت فرمود تا در خدمت‌گذاری به قرآن کریم و حافظان قرآن باشیم. این توفیق را پیدا کردیم تا در شرایط سخت شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی، این دوره از آزمون حفظ را برگزار کنیم.


گزارش تصویری برگزاری اختتامیه آزمون «ترنم وحی»


وی افزود: با راهنمایی‌‌ها و ارشاد حجت‌الاسلام فومنی حائری، مؤسس و رئیس هیئت امنای مهد قرآن، این توفیق را پیدا کردیم که آزمون امسال را به صورت مجازی برگزار کنیم و امروز برای تجلیل از نخبگان و برگزیدگان این دوره در خدمت شما باشیم.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن با بیان اینکه در دوره دوازدهم که از بهمن‌ماه سال گذشته شروع شد، مجموعاً ۳۰۲ حافظ قرآن از ۱۷ استان ثبت‌نام کردند که آمادگی خودشان را برای حضور اعلام کردند، گفت: ماه‌های اخیر برای حافظان کل قرآن سخت بود، چرا که کلاس‌های مرور و تثبیت محفوظات به دلیل کرونا تعطیل شده بود، در کل یک ریزش در بحث ثبت‌نام‌کنندگان داشتیم.

ارسالی/ فوری//برگزیدگان دوازدهمین دوره ترنم وحی مهد قرآن کشور تجلیل شدند+ اسامی

وی ادامه داد: در مجموع، ۱۸۷ نفر در مرحله استانی شرکت کردند و از این عزیزان ۸۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و بعد از آن مجموعاً ۵6 نفر از ۱۲ استان گواهینامه حفظ قرآن و تندیس به همراه نیم سکه بهار آزادی را به عنوان هدیه دریافت کردند. همچنین با ارزیابی کمی و کیفی آثار امروز پنج مدیر تقدیر می‌شوند.

چاووشی در خصوص تأمین هدایای این دوره هم گفت: مدیران قرآنی استان‌ها بودجه مصوب خاصی ندارد و ما بدون هیچ بودجه‌ای و با کمک خیرین، هدایای این دوره را تأمین کردیم.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن اظهار کرد: گواهینامه حفظ کل این موسسه از سوی دو دستگاه از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان دارالقرآن الکریم و حجت‌الاسلام والمسلمین فومنی حائری، مؤسس مؤسسه کشوری مهد قرآن و شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی رسیده است که در نوع خود کم‌نظیر است.

ارسالی/ فوری//برگزیدگان دوازدهمین دوره ترنم وحی مهد قرآن کشور تجلیل شدند+ اسامی

وی تصریح کرد: کمترین وظیفه حفاظ این است که نعمتی که خدا به آنها عطا کرده است، نشر بدهند. حتماً حفاظ ما باید شاگرد داشته باشند و مثل خودشان را تولید کنند تا اولاً محفوظات خود را از دست ندهند و ثانیاً در نشر این دانشی که لطف الهی به آنها بوده است، موفق باشند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم در ادامه با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری برای تقویت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور یادآور شد: موسسه کشوری مهد قرآن کریم که به همت حجت‌الاسلام والمسلمین فومنی در سال 1371 تأسیس شد، زمانی تربیت حافظان قرآن را شروع کرد که هنوز موضوع حفظ قرآن همچون اکنون عمومی و فراگیر نشده بود. ما در جلسات دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی تأکید کردیم که تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم نمی‌تواند کار تخصصی باشد، بلکه یک کار عمومی است که مهد قرآن نیز نقش مهمی در فراگیری و عمومی کردن حفظ قرآن در سراسر کشور دارد.

ارسالی/ فوری//برگزیدگان دوازدهمین دوره ترنم وحی مهد قرآن کشور تجلیل شدند+ اسامی

در ادامه این برنامه بخش اول اهدای جوایز و تقدیر از حافظان قرآن کریم، مدیران منتخب شعب مهد قرآن و مدیران فعال در پنج استان که در برگزاری دوازدهمین دوره آزمون ترنم وحی شرکت داشته‌اند، با حضور منوچهر متکی، حجت‌الاسلام والمسلمین حائری فومنی، سیدمحمود چاووشی و منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن برگزار شد.

درخواست موسسه مهد قرآن برای نامگذاری روزی به‌نام حافظان قرآن

در این مراسم، مجموعه مهد قرآن کریم از مسئولین کشوری در نهادهای فرهنگی درخواست کردند در راستای فرامین مقام معظم رهبری و منویات ایشان، یک روز از سال را به نام حافظان قرآن کریم نامگذاری کنند.

یادآور می‌شود، دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر ویژه حافظان کل عضو موسسه مهد قرآن در سراسر کشور، کار خود را از زمستان سال 98 شروع کرد و 22 و 23 آبان‌ماه سال 1399 همزمان با میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام‌(ص) و امام صادق(ع) به صورت غیر حضوری و مجازی به کار خود ادامه داد و امروز از برگزیدگان این دوره از مسابقات با اعطای جوایز ارزشمند، لوح تقدیر و گواهینامه رسمی حفظ کل قرآن کریم تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسالی/ فوری//برگزیدگان دوازدهمین دوره ترنم وحی مهد قرآن کشور تجلیل شدند+ اسامی

در پایان این مراسم از مدیران شعب مؤسسه مهد قرآن به نمایندگی از حفاظ برگزیده این دوره با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی تقدیر شد.

اسامی برترین‌های دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم مؤسسه کشوری مهد قرآن (ترنم وحی)

انتهای پیام
captcha