ظرفیت‌های رسانه‌ای؛ در خدمت کادرسازی تشیع
کد خبر: 3954775
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸

ظرفیت‌های رسانه‌ای؛ در خدمت کادرسازی تشیع

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: تولید محتوا در قالب نهضت ترجمه و کادرسازی تشیع با توجه به ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور و جریان‌سازی فکری و فرهنگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حال شکل‌گیری است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،عصر روز گذشته، 29 بهمن در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان که در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره به همت سازمان بسیج رسانه استان آغاز شد، به نقش مادران شهدا در توسعه و ترویج افکار انقلابی در کشور اشاره کرد و گفت: این بانوان سرشار از حکمت و احساس هستند و اجازه ورود هیچ‌گونه خدشه‌ای به نظام از سوی دشمن را نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: تفکر اسلام ناب محمدی در جهان گسترش یافته است و تولید محتوا در قالب نهضت ترجمه، کادرسازی تشیع، نهادسازی با توجه به ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور و جریان‌سازی فکری و فرهنگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حال شکل‌گیری است.

عباسی اضافه کرد: در نبرد فرهنگی و نرم رسانه‌ها، فعالان رسانه‌ای پیشگام هستند و رسانه جبهه حق، نیازمند نقشه راهبردی است و قلم برای احقاق حق علیه باطل به کار گرفته می‌شود. اصحاب قلم دارای طرح‌های راهبردی هستند که از آن برای پیشبرد اهداف نظام استفاده می‌کنند و لازم است دستاوردهای نظام به جوانان جهان اسلام معرفی و نواقص با همت مدیران، مسئولان و فعالان فرهنگی رفع کنیم.

وی  جریان رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان مرکزی از وحدت و انسجام خوبی برخوردار است. به آینده امیدوار هستیم. زیرا آینده از آن حزب‌الله است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما بیشترین همگرایی را در سپاه و بسیج دیده‌ایم.

سهم اندک استان مرکزی از رویدادهای رسانه‌ای

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، بیان کرد: ابوذر راوی ارزش‌های ولایت بود و در روزگار تلخ، باطل و در هیاهوی عثمانی‌ها و اموی‌ها از سنگر ولایت دفاع و هر سختی را به جان می خرید و از این بابت انتخاب نام ابوذر برای جشنواره به‌جاست. لازم است مجاهدت‌ها، مقاومت، سرسختی در بیان حقیقت این یارپیامبر(ص) و حضرت علی(ع) چراغ راه باشد و پایمردی در بیان حقیقت ایشان الگوی خوبی برای رسانه‌هاست.

دانشی اظهار کرد: عزم و اراده بسیجی عرصه‌ها را ماندگارتر می‌کند، سهم استان مرکزی از رویدادها و رخدادهای رسانه‌ای، فرهنگی و هنری اندک است به طوری که جشنواره مطبوعات که در سایر استان‌ها هر ساله برگزار می شود، اما نخستین جشنواره مطبوعات استان مرکزی مربوط به سال‌ها قبل است و دومین جشنواره نیز امسال برگزار شد.

وی عنوان کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی نخستین دوره کتاب سال به صورت مجازی، هر کتاب‌فروشی یک نمایشگاه کتاب با ارائه تخفیف‌ها و جشنواره‌های کتاب بهارانه، تابستانه و زمستانه نیز برگزار شده است. استان مرکزی با وجود اینکه به پایتخت نزدیک است، اما در بعضی ابعاد محروم است که با همت مسئولان، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزه‌های علمیه استان می‌توان این عرصه‌ها را احیا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: استان مرکزی از نظر تعدد کتابخانه‌ها و کتاب در رتبه‌های نخست کشور جای دارد و رسانه‌ها با مطالبه گری، تحقیق و تفحص دلسوزانه می‌توانند کارهای خوبی را پیش برده و نقش مؤثر و پویایی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha