ایجاد مجتمع‌های آموزشی برای ارتقای بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان
کد خبر: 3954869
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

ایجاد مجتمع‌های آموزشی برای ارتقای بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجتمع‌های آموزشی ظرفیت ارتقای توانمندی و بلوغ اجتماعی بیشتری را نسبت به مدارس کوچک‌تر دارد، گفت: احداث مجتمع کارکردهای واقعی مدرسه را بیشتر نمایان و ظرفیت بیشتری برای به‌کارگیری معلمان باکیفیت ایجاد می‌‌کند.

ایجاد مجتمع‌های آموزشی برای ارتقای بلوغ اجتماعی دانش‌آموزانبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، ظهر امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در آیین افتتاح مدرسه ۴۲ کلاسه سردار سلیمانی و آیین کلنگ‌زنی همزمان ۱۵ آموزشگاه در زنجان، اظهار کرد: مدرسه درخشان‌ترین نقطه در تحولات آینده جامعه محسوب می‌شود و در تربیت نسل‌های به عنوان سرمایه‌های اجتماعی نقش مهم و اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه فقط یک سازه معماری نیست، بلکه پرورشگاه انسانی و کانون شکل‌گیری آینده محسوب می‌شود، بیان کرد: مدرسه به آینده و هویت دانش‌آموزان شکل و نگرش می‌بخشد و پرفروغ‌ترین تولیدات، تولید مدرسه است؛ چراکه سرمایه‌گذاری در آن به سرمایه‌گذاری برای اصلاح جامعه می‌انجامد.

این مسئول تصمیم خیران برای احداث مدرسه را انتخابی هوشمندانه خواند و گفت: فعالیت عالمان بزرگ و دانشمندان از مدرسه آغاز شده است. مدرسه در دوره‌ای که عمیق‌ترین و پایدارترین تاثیرات در شخصیت انسان شکل می‌گیرد، کودکان را در آغوش می‌کشد و به وسیله معلمان مورد تعلیم و تربیت قرار می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود اعتماد عمومی در این حوزه تصریح کرد: خانواده‌ها با آرامش فرزندان خود را به محیط امن مدرسه می‌سپارند و می‌دانند که مدرسه آنان را به تجربه تجویز می‌کند، به همین دلیل همکاری در ساخت مدرسه، کار بسیار هوشمندانه‌ای است و همه کسانی که در ساخت مدرسه مشارکت دارند، در اصلاح اجتماعی مشارکت می‌کنند.

وی تربیت را مقوله‌ای فراگیر و دارای جنبه‌های مختلف دانست و افزود: یکی از ساحت‌های آموزش و پرورش به بعد تربیتی اختصاص دارد و در این بین سپاسگزاری و تشکر مولفه‌ای است که تلاش می‌شود در مدارس به دانش‌آموزان تعلیم داده شود تا دانش‌آموزان با فرهنگ شکرگزاری آشنا شوند.

حاجی‌میرزایی با تاکید بر لزوم افزایش ایجاد و بهره‌برداری از مجتمع‌های آموزشی، عنوان کرد: مجتمع‌های آموزشی، سیاستی مبتنی بر سند تحول، تحت عنوان حیات طیبه است. مجتمع جایی است که مدرسه را به کانون تغییرات بیشتری تبدیل می‌کند و جمعیت بیشتری در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرد و مجتمع‌های آموزشی ظرفیت آموزشی و پرورشی بالایی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجتمع‌های آموزشی ظرفیت ارتقای توانمندی و بلوغ اجتماعی بیشتری را نسبت به مدارس کوچک‌تر دارد و امکان ایجاد زیرساخت‌ها در مدارس بزرگ بیشتر از مدارس کوچک‌تر است، ادامه داد: احداث مجتمع کارکردهای واقعی مدرسه را بیشتر نمایان و ظرفیت بیشتری برای به‌کارگیری معلمان با کیفیت ایجاد می‌‌کند و این محیط تبدیل به نقطه درخشان برای ساکنان منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه این مدرسه به اسم شهید سردار سلیمانی نام‌گذاری شده است تا همگان بدانند این شهید بزرگوار الگوی ما در جامعه و امر تعلیم و تربیت است، یادآور شد: الگوها نمونه‌های عینی تعالیم بوده و دانش‌آموزان وقتی از ایثار و هوشمندی، از پارسایی و سخت‌کوشی، شجاعت و فداکاری می‌شنوند، باید نمونه عینی هم ببینند، به همین دلیل این مجتمع به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری شد تا یاد و نام این شهید همواره جاودان بماند.

انتهای پیام
captcha