نوری المالکی: خروج اشغالگران از کشور خواسته تمام عراقی‌ها است
کد خبر: 3955333
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

نوری المالکی: خروج اشغالگران از کشور خواسته تمام عراقی‌ها است

رئیس ائتلاف دولة القانون عراق گفت که درخواست خروج نظامیان آمریکایی از عراق فقط از سوی شیعیان ارائه نشده است، بلکه سنی‌ها و کُردها نیز خطر ماندن آمریکا در عراق را درک می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نوری المالکی، رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق امروز، 3 اسفند گفت که درخواست برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق صرفاً از سوی شیعیان مطرح نیست و تمام عراقی‌ها اعم از اهل تسنن و کُردها هم ادامه حضور اشغالگران خارجی در عراق را نمی‌خواهند.

نوری المالکی در گفت‌وگویی گفت: تمایل به حضور آمریکایی‌ها در عراق وصله‌ای است که به ناحق به اهل تسنن و کُردهای عرب چسبیده است، زیرا حضور آمریکایی‌ها در عراق، خطری برای تمام اقوام و طوائف عراقی‌ است.

وی با تأکید بر اینکه عراقی‌ها اصلاً به نظامیان آمریکایی در  کشور نیازی ندارند، گفت: دلیلی برای ماندن نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد و ما نیاز نظامی به آنها نداریم.

نخست‌وزیر اسبق عراق درباره رویکرد دولت جدید آمریکا درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفت: دولت جدید آمریکا نیروهایش را از عراق خارج خواهد کرد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند.

به دنبال شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی در حمله هوایی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام
captcha