لزوم تقویت فضای معنوی خانه‌ها در ایام اعتکاف
کد خبر: 3955761
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

لزوم تقویت فضای معنوی خانه‌ها در ایام اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا، مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب در سال جاری در این استان، همچون استان‌های دیگر برگزار نمی‌شود، گفت: اکنون که امکان برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد فراهم نیست، رویکرد ما تمرکز بر کانون خانه و خانواده و تقویت فضای معنوی در آن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان هرمزگان روز شنبه، دوم اسفندماه، هم‌زمان با ستاد ملی تشکیل شد. بر اساس مصوبه این جلسه، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب در سال جاری در استان هرمزگان، همچون استان‌های دیگر برگزار نمی‌شود.

وی افزود: جایگزینی برای اعتکاف وجود ندارد اما  توصیه ما این است که مردم دعا، مناجات، توسل، استغاثه، و روزه گرفتن در این ماه را در محیط خانه مورد عنایت جدی قرار دهند. با توجه به اینکه اکنون با حجم زیادی از مبتلایان به بیماری کرونا و افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مواجه هستیم، باید از این فضای معنوی که در محیط‌های خانه شکل می‌گیرد، در راستای دعا برای شفای بیماران استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اکنون که امکان برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد فراهم نیست، رویکرد ما تمرکز بر کانون خانه و خانواده و تقویت فضای معنوی در آن است تا خانواده‌ها در این محیط، نسبت به قرائت قرآن، ادعیه سفارش شده و توسل به اهل بیت(ع) اقدام کنند. افرادی که امکان روزه گرفتن دارند، جهت استفاده از فضیلت‌های ماه رجب به خصوص در سه روز میانی این ماه مبارک، این فریضه الهی را به‌جای آورند.

تبدیل دعا و استغاثه به یک جریان معنوی

انصاری‌راد عنوان کرد: ماه رجب مقدمه‌ای برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان است و همه ما باید نسبت به دوری از معصیت و گناه و توجه بیشتر به معنویات، اهتمام ورزیم و  مسئله دعا و استغاثه را تبدیل به یک جریان معنوی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد فضای معنوی در خانواده و جامعه در ایام اعتکاف، ویدئوها، عکس نوشته‌ها و محتواهای خوبی شامل آیات قرآن، احادیث، ادعیه و اعمال ماه رجب، توسط تبلیغات اسلامی آماده شده و در حال انتشار در فضای مجازی است.

انتهای پیام
captcha