اختتامیه نخستین جشنواره مردمی «سرود مقاومت» در خراسان شمالی برگزار شد
کد خبر: 3955787
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

اختتامیه نخستین جشنواره مردمی «سرود مقاومت» در خراسان شمالی برگزار شد

آئین اختتامیه نخستین جشنواره مردمی «سرود مقاومت» در خراسان شمالی با حضور جمعی از مسئولان مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور و استان، امروز پنجم اسفند برگزار شد.

نقش آفرینی موثر خراسان شمالی در محصولات فرهنگی هنری بسیجبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مصطفی زیبایی‌نژاد، مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور، امروز پنجم اسفندماه، در اختتامیه نخستین جشنواره مردمی «سرود مقاومت» که در محل سالن ایثار بجنورد  با حضور مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور و اسماعیل فرجی، جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال گذشته که بیماری کووید۱۹ آغاز شد مراکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج آثار هنری بسیاری را تولید کردند، افزود: مقام معظم تأکیدات بسیاری در خصوص اهمیت فعالیت‌های هنری داشتند و از نگاه ایشان ابزارهای هنری رساترین ابزار برای تبلیغ است و از طرفی ماندگارترین پیام برای مخاطبان خواهد بود.

وی با اشاره براینکه از سال ۹۷ مراکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج فعالیت خود را در استان‌ها شروع کرده است، اظهار کرد: از سال ۹۷ فعالیت‌های این مراکز آغاز شده است و تا امروز ۲۰ استان به صورت غیررسمی فعالیت دارند.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا خراسان شمالی یکی از استان‌های فعال در این حوزه بوده است، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های زنده در شهر و حضور گروه‌های سرود در مناطق مختلف استان از جمله برنامه‌های تأثیرگذار در این مرکز بوده است.

مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور ادامه داد: این تولیدات در گروه‌های مختلف تلویزیون مجازی، اینترنتی و کارهای سرود جایگاه قابل توجهی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های سرود به نوعی فناوری محسوب می‌شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری راهیان نور، تشییع شهدا را یک فناوری قلمداد کردند، و از این جهت سرود نیز می‌تواند در قالب یک فناوری تأثیرگذاریش را در جایگاه هنر داشته باشد.

زیبایی‌نژاد با تأکید براینکه برگزاری همایش‌های استانی بسیار مهم است، تصریح کرد: در این مسابقات شرایط مناسبی برای ایجاد رقابت سالم بین نوجوانان فراهم می‌شود و تمام تلاش خود را برای حمایت مناسب از این برنامه‌ها به کار خواهیم گرفت.

ثبت نام 74 گروه سرود در جشنواره مردمی سرود مقاومت

مهرانفر، دبیر اولین جشنواره مردمی سرود مقاومت، در حاشیه این جشنواره، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه 74 گروه سرود در مسابقات شرکت کردند، افزود: از این تعداد گروه سرود، 69 گروه ارزیابی شد و نفرات برتر نیز پالایش شدند که به طور قطع از ظرفیت افراد منتخب نیز در مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار داور، هیئت داوران این جشنواره را تشکیل دادند، افزود: در این جشنواره از دو گروه سرود تقدیر می‌شود و هفت گروه شایسته تقدیر نیز معرفی می‌شوند.

مهران‌فر با تأکید براینکه جشنواره سرود مقاومت جشنواره‌ای استانی است، اظهار کرد: لیگ سرود در سطح کشوری برگزار می‌شود که ساختار متفاوتی با سرود مقاومت را دارا است و از همین جهت اولین استانی هستیم که این جشنواره را برگزار کردیم. 

 

انتهای پیام
captcha