ثبت‌نام حوزه علمیه بانوان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد
کد خبر: 3955814
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

ثبت‌نام حوزه علمیه بانوان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد

مدیر حوزه علمیه بانوان امام خامنه‌ای کرمانشاه گفت: ثبت‌نام حوزه علمیه بانوان از ۲۵ بهمن‌ماه آغاز و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

بتول محمدی، مدیر حوزه علمیه بانوان امام خامنه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به ثبت‌نام حوزه علمیه بانوان جهت سال تحصیلی ۱۴۰۰ ــ ۱۴۰۱، اظهار کرد: ثبت‌نام تمامی مقاطع حوزه علمیه بانوان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ ــ ۱۴۰۱ از ۲۵ بهمن‌ماه سال‌جاری آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه بانوان است، افزود: به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۶۳ «جامعه الزهرا» در قم تأسیس شد و از سال ۷۵ با راه‌اندازی مرکز مدیریت حوزه علمیه بانوان در قم، مدارس علمیه کل کشور تحت پوشش این مرکز قرار گرفت.

محمدی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه بانوان در کل کشور به فعالیت ۱۲ حوزه علیه در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه بانوان امام خامنه‌ای کرمانشاه بیش از ۱۸۵ نفر است که این ظرفتی در استان محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه بانوان امام خامنه‌ای کرمانشاه با اشاره به اهداف تأسیس این نهاد، اظهار کرد: یکی از اهداف گسترش تحصیلات دینی بین بانوان است که به موجب آن ارتقاء دین‌داری بین خانواده‌ها ترویج می‌شود.

وی به اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که از دیگر اهداف این نهاد است اشاره کرد و گفت: یکی از نیاز‌هایی که در جامعه بانوان در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای پیگیری می‌کنیم در بخش آموزشی است و به‌دنبال تربیت بانوان خبره و فقیه و پاسخگو به نیاز‌های جامعه هستیم.

محمدی به فرصت‌هایی که تحصیل در حوزه فراهم می‌کند اشاره کرد و افزود: بانوان با فرصتی که تحصیل در حوزه برای آنان فراهم می‌کند می‌توانند ایفاگر نقش‌های تأثیرگذاری در جامعه باشند.

مدیر حوزه علمیه بانوان امام خامنه‌ای کرمانشاه با اشاره به ظرفیت پذیرش طلاب در حوزه علمیه بانوان امام خامنه‌ای کرمانشاه در سال تحصیلی جدید، گفت: حوزه علمیه امام خامنه‌ای برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ ــ ۱۴۰۱ از بین داوطلبان دیپلم و بالاتر در مقطع سطح دو «کارشناسی» ثبت‌نام می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه علمیه بانوان به آدرس www.whc.ir قسمت پذیرش و یا شماره ۳۸۴۳۴۳۳۴ برای ثبت‌نام اقدام کنند.

محمدی تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید آزمون ورودی برای تمام مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود و زمان آزمون جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ و به شیوه مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha