تربیت دانش‌آموزان در تراز اسلام؛ عصاره اصلی سند تحول بنیادین
کد خبر: 3955839
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

تربیت دانش‌آموزان در تراز اسلام؛ عصاره اصلی سند تحول بنیادین

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان رسیدن به مراتبی از حیات طیبه و تربیت دانش‌آموزانی در تراز اسلام و نظام جمهوری اسلامی را عصاره سند تحول بنیادین دانست و گفت: سند تحول بنیادین در آموزش‌و‌پرورش در حقیقت یک سند تربیتی است و همه اهداف این سند به تربیت عبد صالح منجر می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، امروز، پنجم اسفندماه در نشست ویدئو کنفرانس با معاونان پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان با تبریک هشتم اسفند سالروز تأسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، شجره طیبه امور تربیتی در دستگاه آموزش‌و‌پرورش کاشته و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تربیت دینی، قرآنی و اجتماعی دانش‎آموزان جزو فعالیت‌های اولویت‌دار حوزه پرورشی است؛ گفت: وقتی سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش را بررسی می‌کنیم، نهایت در این سند همان هدفی است که در ابتدایی تشکیل نهاد تربیتی بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان رسیدن به مراتبی از حیات طیبه و تربیت دانش‌آموزانی در تراز اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را عصاره سند تحول بنیادین دانست و گفت: سند تحول بنیادین در آموزش‌و‌پرورش در حقیقت یک سند تربیتی است و تمامی اهداف این سند به تربیت عبد صالح منجر می‌شود.

وی تأکید کرد: باید خروجی تمام برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش به تربیت انسانی در تراز نظام تعلیم و تربیت اسلامی منجر شود و این مهم بیانگر اهمیت و جایگاه والای نهاد امور تربیتی در آموزش‌و‌پرورش است.

نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته تربیت اسلامی نیز اشاره کرد و تجلیل از مربیان، معاونان پرورشی و مشاوران مدارس را یکی از برنامه‌های مهم در این هفته بیان کرد و گفت: شهرستان‌ها و مناطق باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری و یا در فضای مجازی از فعالان حوزه پرورشی تجلیل کنند.

وی دیدار با امامان جمعه، فرمانداران و اعضای کمیته همکاری شهرستان ها و مناطق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یکی دیگر از برنامه‌های هفته تربیت اسلامی عنوان کرد.

نریمانی تجدید میثاق با شهیدان رجایی و باهنر و شهدای معظم را از دیگر برنامه‌های هفته تربیت اسلامی برشمرد و بیان کرد: تعدادی از مربیان پرورشی مدارس در یک روز مشخص با حضور در مزار شهدا و غبارروبی و عطر افشانی، با آرمان‌های امام راحل و شهدای والامقام تجدید میثاق خواهند کرد.

وی تبلیغات محیطی و آذین‌بندی به مناسبت هفته تربیت اسلامی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: مدیران مدارس می‌توانند در کانال‌ها و فضای مجازی در اختیار نسبت به اطلاع‌رسانی این موضوع اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان دیدار با پیشکسوتان حوزه امور تربیتی در آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات نقاشی، دلنوشته دانش آموزان و... از دیگر برنامه‌های پیشنهادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در هفته تربیت اسلامی ذکر کرد.

وی در پایان یادآور شد: نظارت بر دارالقرآن‌ها و کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی و بازدید از نحوه فعالیت این مراکز، شرکت معلمان در جشنواره معلمان هنرمند، اطلاع‌رسانی هفته معرفی مشاغل به دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و هنری مطابق جدول زمان مشخص از دیگر اقدامات اجرایی در این هفته بوده است.

انتهای پیام
captcha