انس با قرآن در روزهای سخت و پر اضطراب آرامم می‌کند
کد خبر: 3956450
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

انس با قرآن در روزهای سخت و پر اضطراب آرامم می‌کند

برگزیده بخش داستان شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در تمام زندگی‌ام به‌خصوص در این روزهای سخت و پراضطراب، انس با قرآن آرامشی به قلب من هدیه داده است که نظیرش را حتی در آغوش مادرم نیز تجربه نکرده بودم.

انس با قرآن در این روزهای سخت و پر اضطراب آرامم می‌کندپوریا اسکندرزاده، برگزیده بخش داستان شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: 22 سال دارم و متولد تهران و در حال حاضر دانشجوی ترم دوم مقطع کاردانی رشته فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه‌های گسترده دانشگاه علامه طبرسی، واحد غرب تهران هستم. حدود چهار سال است که در حوزه داستان و به طور تخصصی در رشته داستان کوتاه فعالیت می‌کنم و به لطف خدا توانسته‌ام در جشنواره‌های متعددی حائز رتبه برتر شوم.

وی افزود: از کودکی به خلق داستان علاقه داشتم اما نوشتن را از دوران دبیرستان و با نوشتن مقاله شروع کردم. از سال ۹۴، با شرکت در مسابقات و جشنواره‌های ادبی خود را محک زدم و وقتی داستان‌هایم برگزیده شد و مورد توجه داوران قرار گرفت؛ به توصیه اساتید بزرگوارم تصمیم گرفتم با شرکت در کارگاه‌های نویسندگی به طور جدی‌تر آموزش ببینم و قلمم را تقویت کنم.

برگزیده جشنواره قرآن و عترت ادامه داد: امسال به توصیه استاد بزرگوارم دکتر اسناوندی، برای اولین بار در جشنواره قرآن و عترت شرکت کردم و خوشبختانه اولین تجربه‌ام با کسب رتبه اول در رشته داستان به شیرینی رقم خورد.

وی جوانان را سرمایه‌های پویای هر جامعه‌ای خواند و تصریح کرد: به طور طبیعی راه انحطاط یا اعتلای هر جامعه به جوانان برمی‌گردد. با توجه به این که دشمنان برای به زوال کشیدن جوانان ما تلاش زیادی می‌کنند و متأسفانه جامعه و مخصوصاً جوانان، با گرایش به‌سوی جذابیت‌های کاذب در فضای مجازی، به‌شدت در سراشیبی سقوط دینی و فرهنگی افتاده‌اند از نظر بنده بهترین راه مقابله با این ضد ارزش‌ها، ارزش است.

اسکندرزاده با بیان این که نمی‌توان مانع نشر ضد ارزش‌ها را در فضای مجازی شد بیان کرد: به‌جای جلوگیری از نشر ضد ارزش‌ها می‌توان با بهره‌گیری و ترویج فرهنگ غنی ملی و اسلامی خودمان، از بازنشر عقاید بی‌ریشه در اندیشه جوانان جلوگیری کرد و این مهم با همت جوانان میسر می‌شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: الگوهایی مثل پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و منبع اخلاقی بی‌نظیری چون قرآن داریم، پس چرا جوان ما باید الگوی خود را در میان غربی‌ها جستجو کند؟ ما باید با تزریق اندیشه‌های ناب قرآنی در فضای مجازی، ذهن تشنه جوانانمان را با الگوهای صحیح سیراب نگه‌داریم تا به‌سوی سراب بی‌دینی و بی‌هویتی کشیده نشوند.

اسکندرزاده قرآن را به‌ عنوان پر رمز و راز ترین گنجینه‌ای که بشر به خود دیده معرفی کرد و اضافه کرد: قرآن مختص زمان و مکان خاصی نیست و همه زمان‌ها و ملت‌ها به فراخور درکی که از آن پیداکرده می‌توانند از آن بهره بگیرند. دلیل ناشناخته بودن قرآن برای جوان امروز عدم توانایی ما در استخراج معانی متعالی آن است.

وی با تأکید بر این‌که جوانان امروز به‌ویژه در فضای مجازی به‌شدت به عفت نیازمندند ابراز کرد: قرآن در بخشی از سوره یوسف، نمونه‌ای از نجابت و عفت را به ما معرفی می‌کند و راه مقابله با هوای نفس را آموزش می‌دهد اما این‌که ما چگونه می‌توانیم درس‌های نهفته در قرآن را به زندگی‌های امروزی تعمیم دهیم، وظیفه خطیری است که بر عهده ادیبان، هنرمندان و صاحب‌نظران دینی است.

این نویسنده جوان ضمن آرزوی توفیق انس با قرآن برای همه جوانان، گفت: از نظر من، راه‌های زیادی برای رسیدن به خدا هست اما قرآن، مستقیم‌ترین راه آن است و کسی که خدا را دارد، همه‌چیز دارد؛ در همه اوقات زندگی به‌خصوص در این روزهای سخت و پراضطراب، انس با قرآن، آرامشی را به قلب من هدیه داده است که نظیرش را حتی در آغوش مادرم نیز تجربه نکرده بودم.

وی با تأکید بر این که جوانان امروز به ویژه در فضای مجازی به شدت به عفت نیازمندند، یادآور شد: قرآن در بخشی از سوره یوسف، نمونه‌ای از نجابت و عفت را به ما معرفی می‌کند و راه مقابله با هوای نفس را آموزش می‌دهد؛ اما این که ما چگونه می‌توانیم درس‌های نهفته در قرآن را به زندگی‌های امروزی تعمیم دهیم، وظیفه خطیری است که بر عهده ادیبان، هنرمندان و صاحب‌نظران دینی است.

انتهای پیام
captcha