افزایش امانت‌داری آرا در انتخابات الکترونیکی
کد خبر: 3956983
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

افزایش امانت‌داری آرا در انتخابات الکترونیکی

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: امانت‌داری آرا در انتخابات الکترونیکی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، جلیل بالایی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه امروز، ۱۱ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های استان کرمانشاه با موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: کرمانشاه جزو هشت شهر کلان کشور است که تمامی مراحل انتخابات را به شیوه الکترونیکی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مراحل اخذ رأی شامل رأی‌گیری، شمارش آرا، تجمیع و اعلام آن به شیوه الکترونیکی و سیستمی خواهد بود، گفت: کاندید‌های انتخابات نگرانی درخصوص آرا خود نداشته باشند، زیرا در این انتخابات نقش افراد به حداقل ممکن خواهد رسید.

بالایی تصریح کرد: مردم نباید هیچ‌گونه رفتار شبهه‌انگیزی نسبت به انتخابات ببینند، لذا تمامی تذکرات به مجریان برگزاری انتخابات، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان کرمانشاه ابلاغ شده و در صورت رؤیت هرگونه طرفداری توسط مسئولین امر، رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند تا انتخاباتی پرشور و بی‌طرف برگزار شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه به لزوم قانونمداری تأکید و اظهار کرد: آگاهی از قانون درصورتی محقق می‌شود که آموزش‌های لازم به مجریان و بازرسان، عوامل برگزاری انتخابات، کاندیدا‌ها و مردم داده شود، لذا آموزش به تمامی اقشار جامعه را باید از امروز شروع کنیم تا انتخاباتی سالم برگزار شود.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علاج درد‌های کشور انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است اشاره کرد و گفت: مسئولین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گام بردارند.

بالایی بر شفاف‌سازی انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تأکید کرد و افزود: پاسخگویی به رسانه منجر به افزایش اعتماد عمومی و ایجاد آرامش در جامعه می‌شود براین اساس اطلاع‌رسانی در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha