ثبت‌نام شانزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در زنجان
کد خبر: 3957281
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

ثبت‌نام شانزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در زنجان

رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: علاقه‌مندان تا 25 اسفندماه فرصت دارند تا در شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام شانزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در زنجانمهدی ورقایی، رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، از ثبت نام شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: این آزمون در سه سطح حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء، 31 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمون با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود، ابراز کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 25 اسفندماه برای ثبت‌نام در این آزمون با مراجعه به سامانه telavat.com اقدام کنند.

ورقایی با اشاره اینکه نتایج آزمون کتبی 12 تیرماه سال آینده به منتخبان اعلام می‌شود، ادامه داد: افرادی که بتوانند در دو مرحله امتیاز لازم را کسب کنند، مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم به آنها اعطاء خواهد شد. حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم مدرک معادل دیپلم، حافظان ۲۰ جزء مدرک معادل فوق دیپلم، حافظان کل قرآن کریم مدرک معادل لیسانس را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم هر سال شاهد افزایش استقبال از دوره‌های ارزیابی و حفظ قرآن کریم در بین مرم به‌ویژه قشر جوان و نوجوان باشیم، گفت: حفظ قرآن کریم مقدمه‌ای برای تدبر و تفسیر قرآن کریم است.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به دریافت مجوز 37 موسسه قرآنی از این اداره کل، تصریح کرد: علاوه بر این‌ها 52 خانه قرآنی شهری و 58 خانه قرآن روستایی نیز در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت مؤسسات قرآنی با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت فیزیکی تعطیل شده‌ است، اظهار کرد: فعالیت‌ها در فضای مجازی ادامه دارد اما به دلیل عدم دسترسی برخی اقشار به اینترنت و فضای مجازی، ضعیف‌تر بوده و با استقبال کمی نسبت به شرایط حضوری، روبه‌رو شده است و موسسات در مجموع تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha