پرداخت بیش از 15 میلیارد ریال زکات در تکاب
کد خبر: 3958106
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

پرداخت بیش از 15 میلیارد ریال زکات در تکاب

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تکاب گفت: امسال 15 میلیارد و 150 میلیون ریال زکات در این شهرستان پرداخت شده است.

ارسال| پرداخت بیش از 15 میلیارد ریال زکات در تکابیوسف صدیقی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تکاب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به میزان زکات پرداختی در این شهرستان، اظهار کرد: امسال 15 میلیارد و 150 میلیون ریال زکات در تکاب پرداخت شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این افزایش در میزان زکات پرداختی در حالی اتفاق افتاده است که امسال شیوع کرونا و بحران‌های اقتصادی، مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و این نشان از ایمان و اعتقاد مردم این شهرستان به اجرای احکام اسلامی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تکاب ادامه داد: اغلب زکات جمع‌آوری شده برای کمک به فقرا و نیازمندان و بخش اندکی نیز برای انجام کارهای عمرانی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به میزان صدقه پرداختی از سوی مردم، تصریح کرد: همچنین امسال 23 میلیارد ریال صدقه از سوی مردم این شهرستان پرداخت شده است که این صدقات از طریق صندوق‌های صدقات، پرداخت از طریق اپلیکیشن‌ها و تلفن گویا انجام شده است.

صدیقی با بیان اینکه تکاب یکی از شهرستان‌های محروم استان محسوب می‌شود، یادآور شد: در این شهرستان در حال حاضر بیش از سه هزار و 600 خانوار تحت پوشش وجود دارد که سالانه هم به این تعداد افزوده می‌شود.

انتهای پیام
captcha