درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما
کد خبر: 3958155
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره آمار پایین اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا، از این افراد درخواست کرد به شکرانه سلامت خود در دو ماه ابتدایی پس از بهبود بیماری با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسمابه گزارش خبرنگار ایکنا، سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در یک گفت‌وگوی زنده با تأکید بر اثربخشی پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در بهبودی سایر مبتلایان به این بیماری اظهار کرد: از بهبودیافتگان این بیماری درخواست می‌کنیم با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا یک روش درمانی برای درمان مبتلایان این بیماری است، گفت: مطالعات اخیر نشان می‌دهد تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ با بالاترین سطح آنتی بادی در مراحل اولیه بیماری یعنی سه روز اول، می‌تواند نتایج ثمربخشی در کاهش پیشرفت بیماری در میان مبتلایان داشته باشد.

لاری با بیان اینکه میزان پلاسمای اهدایی در کشور پایینتر از حد انتظار است، گفت: آمار اهداکنندگان پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونا در کشور حدود دو درصد است که این عدد در مقایسه با آمار مبتلایان به این بیماری کمتر از حد انتظار است.

وی یادآور شد: درخواست ما از بهبودیافتگان کرونا این است که به شکرانه بازیابی سلامتی خود در دو ماه ابتدایی پس از بهبود بیماری، با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسمای خون خود و شرکت در این عمل ایثارگرانه اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha