چگونه از مواد ضدعفونی کننده در روزهای کرونایی استفاده کنیم؟
کد خبر: 3958312
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

چگونه از مواد ضدعفونی کننده در روزهای کرونایی استفاده کنیم؟

مصرف ناصحیح مواد ضدعفونی و شوینده در دوران کرونا ممکن است مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد، در همین راستا نحوه استفاده صحیح از آنها می‌تواند به افراد کمک کند تا از خود در برابر اثرات سوء این مواد مراقبت کنند.

چگونه از مواد ضدعفونی کننده در روزهای کرونایی استفاده کنیم؟به گزارش ایکنا، از روز‌های نخست شیوع کرونا یکی از توصیه‌ها، ضدعفونی محیط به ویژه منازل بود به همین دلیل مصرف این مواد روبه‌فزونی گذاشت. از سوی دیگر استفاده افراطی از این مواد گاهی مشکلات تنفسی برای مردم به وجود آورد. بدین جهت توصیه‌هایی برای استفاده بهینه از مواد ضدعفونی ارائه می‌شود.

1- از مخلوط کردن سفیدکننده یا وایتکس با جرم‌گیر یا جوهر نمک جداً خودداری کنید، زیرا بخارات و گاز‌های ناشی از این اختلاط بسیار سمی و خفه‌کننده است.

2- در مصرف وایتکس زیاده‌روی نکنید، زیرا باعث تحریک چشم و پوست، سوختگی‌های خفیف مری و دهان، تحریک گوارشی و استفراغ و اسهال در غلظت‌های بالا می‌شود.

3- هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک کننده، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد. بسیاری از این ترکیبات بخارات سمی ایجاد می‌کنند که به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه می‌زند.

4- هنگام استفاده از مواد شوینده برای جلوگیری از تماس مستقیم پوست با مواد از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. همچنین بهتر است که از دستکش نخی زیر دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

5- وقتی که از شوینده‌های غلیظ استفاده می‌کنیم طبیعتاً احتمال خطر افزایش پیدا می‌کند بنابراین بهتر است شوینده‌ها را مقداری رقیق کرد تا از عوارض پوستی و تنفسی آن جلوگیری کرد.

6- زنان باردار و کودکان زیر ۳ سال نباید در معرض مواد شوینده قرار گیرند.

7- در افرادی که زمینه بیماری تنفسی دارند، مواد شوینده می‌تواند عوارض بیشتری ایجاد کند.

8- همیشه در هنگام استفاده از فرآورده‌های شیمیایی و شوینده در نور کافی برچسب روی بسته‌بندی را مطالعه کرده و سپس مصرف نمایید. استفاده از دارو‌ها و مواد شیمیایی در تاریکی می‌تواند خطرناک باشد.

9- در زمان نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک‌کننده از دستکش لاستیکی، کفش جلوبسته و درصورت امکان، ماسک استفاده کنید.

10- بسیاری از دارو‌ها و محصولات خانگی مانند جوهر نمک، مواد شوینده و لک‌بر، لاک پاک کن، سموم حشره کش و جونده کش‌(مانند مرگ موش)، تینر، ضدیخ، بنزین و نفت می‌توانند در صورت بلعیده شدن و تماس با پوست و چشم و یا در صورت تنفس، بسیار سمی باشند.

11- همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعاً درب آن را ببندید و دقت کنید که هیچ ظرف دربسته‌ای از دسترسی کودکان در امان نیست.
انتهای پیام
captcha