امیرکبیر خاطرات اوباما در «سرزمین موعود» را منتشر کرد
کد خبر: 3958334
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
با مقدمه‌ای درباره مسائل ایران

امیرکبیر خاطرات اوباما در «سرزمین موعود» را منتشر کرد

کتاب «سرزمین موعود» خاطرات رئیس جمهوری سابق ایالات متحده؛ باراک اوباما به همت مؤسسه انتشارات امیرکبیر روانه بازار شد.

خاطرات رئیس جمهوری از ینگه دنیا منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه انتشارات امیرکبیر، کتاب خاطرات باراک اوباما که پاییز سال جاری در ایالات متحده و امریکای شمالی منتشر شده بود، از سوی انتشارات امیرکبیر و با سرپرستی ترجمه محمد معماریان روی پیشخان کتابفروشی‌ها رفت.

چاپ کتاب در امریکای شمالی با استقبال زیادی روبرو شد. در اولین روز انتشار کتاب بیش از ۸۰۰ هزار نسخه از آن در امریکای شمالی به فروش رفت. این اولین جلد از کتاب دو جلدی اوباما محسوب می‌شود که به خاطرات دوران ریاست جمهوری او از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ میلادی می‌پردازد. کتاب با استقبال زیادی روبرو شده است.

مقدمه و تصحیح بعضی ادعا‌های اوباما به ویژه درباره مسائل مرتبط با ایران از سوی مهدی خانعلی‌زاده پژوهشگر مسائل سیاسی و بین‌الملل نوشته شده است. در ترجمه کتاب هیچ عبارتی از متن اصلی حذف نشده است، با این حال در مواردی که ادعا‌های نادرستی از سوی اوباما مطرح شده، اصل واقعه به همراه توضیحات مربوط به آن از سوی ناشر در پاورقی ذکر شده است.

«سرزمین موعود» ۹۰۵ صفحه‌ای به قیمت ۱۵۰ هزار تومان در قطع رقعی و جلد سخت منتشر شده است.

در بخش‌هایی از خاطرات اوباما که مربوط به ایران است، چنین می‌خوانیم: «در حین وقوع انقلاب اکثر امریکایی‌ها اطلاع کمی داشتند که چرا مردمی در کشوری دوردست ناگهان نماد‌های عمو سام را به آتش می‌کشند و نوای مرگ بر امریکا سر می‌دهند. خود من مسلماً چیزی نمی‌دانستم. آن زمان ۱۷ ساله بودم و دبیرستانی و تازه در آستانه آگاهی سیاسی...، اما هر چه بگوییم باز هم اغراق نیست که ۳۰ سال بعد پیامد‌های این رویداد کماکان از بیخ و بن به چشم‌انداز ژئوپلتیک ریاست جمهوری من شکل می‌دادند. انقلاب ایران الهام‌بخش شمار کثیری از جنبش‌های اسلامی رادیکال شد که خواهان تقلید از موفقیت آن بودند.»

انتهای پیام
captcha