بازگرداندن اجباری پناهندگان روهینگیا در هند
کد خبر: 3958516
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

بازگرداندن اجباری پناهندگان روهینگیا در هند

پلیس هند بیش از 150 پناهنده مسلمان روهینگیایی را که در قلمرو شمالی جامو و کشمیر ساکن بودند، بازداشت و بازگرداندن آنها را به میانمار آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از CNN، به گفته دو نفر از مقامات هندی، ده‌ها نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در حال حاضر در یک مرکز نگهداری موقت در زندان حیراگار واقع در جامو هستند. این افراد پس از انجام اقدامات بیومتریک و آزمایشات دیگر بر روی صدها نفر برای تأیید هویت آنها شناسایی شدند.

یکی از این دو مقام هندی که خواست هویتش فاش نشود، به الجزیره گفت: این اقدامات بخشی از یک تمرین برای ردیابی خارجیانی است که بدون مدارک معتبر در جامو زندگی می‌کنند.

این مقام دولتی هند افزود: ما روند اخراج این پناهندگان را آغاز کرده‌ایم.

در سال 2019، دولت هند، دولت سابق جامو و کشمیر را به دو قلمرو تقسیم و خودمختاری محدود این منطقه را را لغو کرد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر ملی‌گرای هند، روهینگیا را مهاجران غیرقانونی و خطر امنیتی دانسته و دستور داده که هزاران نفر از آنها که در شهرک‌های پراکنده زندگی می‌کنند شناسایی و اخراج شوند.

هند یکی از بزرگترین مقاصد روهینگیا در خارج از بنگلادش است. روهینگیایی‌های این کشور گفته‌اند شرایط موجود در میانمار برای بازگشت مساعد نیست.

اما دولت هند موضع سازمان ملل را مبنی بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی این کشور که بازگرداندن پناهندگان به مکانی که در معرض خطر قرار دارند، رد کرده است.

دولت هند اعلام کرده که این کشور کنوانسیون ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت پناهندگان و پروتکل مربوط به وضعیت پناهندگان امضا نکرده است. در مجموع 148 کشور امضا کننده یکی از این دو توافق‌نامه حقوقی هستند که از پناهندگان حمایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha