کردستان در بخش محرومیت‌ زدایی بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می‌گیرد
کد خبر: 3958537
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
قالیباف:

کردستان در بخش محرومیت‌ زدایی بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می‌گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امید است بتوان به اتمام پروژه‌های ناتمامی که سال‌های بسیاری از عمر آن‌ها می‌گذرد کمک کرد و آن‌ها را تسریع بخشید، گفت: مقرر شده که در راستای محرومیت‌ زدایی که در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد، توجه ویژه‌ای به استان کردستان شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز 19 اسفند، در بدو ورود به استان کردستان در فرودگاه سنندج، اظهار کرد: سفر به استان کردستان که از مناطق پرظرفیت و متأسفانه مناطق محروم کشور در شاخص های توسعه است، در راستای نظارت میدانی در پروژه‌های نیمه تمام و کمک به اتمام آن‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: سفر به استان کردستان بعد از اتمام برنامه بودجه در مجلس که کار فشرده‌ای هم بود، اولین سفر استانی است که همراه با رؤسای سه کمیسیون مجلس صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارزیابی و بررسی‌ها انجام شده و مشخص شدن مسائل استان قبل از سفر، بیان کرد: در این سه روزه که در کردستان هستیم، سعی می‌شود با استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان به همه حوزه‌های شهرستان‌ها برای بررسی موارد مورد نظر سرکشی شود.

وی با اشاره به اینکه امید است بتوان به اتمام پروژه‌های ناتمامی که سال‌های بسیاری از عمر آن‌ها می‌گذرد، کمک کرد و آن‌ها را تسریع بخشید، ادامه داد: مقرر است که در راستای محرومیت‌زدایی که در بودجه 1400 وجود دارد، توجه ویژه ای به استان کردستان شود.

قالیباف بررسی مسائل بخش صنایع کردستان به ویژه در بحث صنایع تبدیلی و کشاورزی با حضور رئیس کمیسیون صنایع مجلس، بررسی مشکلات در حوزه آب به ویژه آب شرب و کشاورزی در روستاها را از اولویت‌های مورد بررسی استان در این سفر ذکر کرد.

وی مسائل مرز و کولبری را از زخم‌های کهنه حوزه مرزی کشور هم در شمال غرب و هم در جنوب شرق دانست و یادآور شد: این امر باید مورد توجه قرار گیرد و امید است که با کارشناسان استان و وزرای کشور و سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور بتوان آن‌ها را حل و تحرکی در استان کردستان ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha