حمایت انتشارات علمی فرهنگی از از گونه‌های نادر درختان
کد خبر: 3958564
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

حمایت انتشارات علمی فرهنگی از از گونه‌های نادر درختان

تفاهم‌نامه حمایت از گونه‌های نادر گیاهی بین شرکت انتشارات علمی و فرهنگی و مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور امضا شد.

انتشارات علمی فرهنگی از از گونه‌های نادر درختان حمایت می‌کندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، این انتشارات در عمل به مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود و با هدف حمایت و مشارکت در حفظ و صیانت از گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی کشور و نیز توسعه سنت مقدس کاشت و نگهداری درختان، تفاهم‌نامه‌ای را با مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور منعقد کرد.

با توجه به اینکه برای تولید کاغذ کتاب‌ها بخش درخورتوجهی از درختان قطع می‌شوند، در حرکتی نمادین تفاهم‌نامه حمایت از گونه‌های در حال انقراض در محل باغ گیاه‌شناسی ملی ایران بین نادره رضایی؛ مدیرعامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی و عادل جلیلی؛ رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور امضا شد.

در این نشست ضمن تأکید بر موضوع محیط‌زیست و ضرورت توجه و اهتمام نهاد‌ها به این مبحث روز و مهم، درباره پاره‌ای از همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های متقابل مذاکره و طرفین سند تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه را امضا کردند. در پایان برنامه نیز در کنار پلاک یادبود انتشارات علمی و فرهنگی در محوطه باغ گیاه‌شناسی ملی، عادل جلیلی و نادره رضایی و دیگر کارکنان علمی و فرهنگی، نهال یادبود این انتشارات را کاشتند.

انتشارات علمی و فرهنگی نیز از باسابقه‌ترین نهاد‌های فرهنگی و انتشاراتی کشور است که نزدیک به هفت دهه فعالیت در صنعت نشر را در سابقه خود دارد؛ شرکتی که به نوعی فرزند دو مجموعه پیشگام این حوزه یعنی نشر فرانکلین و بنگاه ترجمه و نشر به حساب می‌آید.

انتهای پیام
captcha