اخذ سند مالکیت 49 هکتار از اراضی شهرستان میناب
کد خبر: 3958602
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

اخذ سند مالکیت 49 هکتار از اراضی شهرستان میناب

رئیس اداره اوقاف میناب گفت: در راستای تثبیت اسناد مالکیت اراضی موقوفه تکیه کلیبی، سند مالکیت 49 هکتار از اراضی این  شهرستان به ارزش تقریبی  15میلیارد تومان اخذ شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه  استان، مصطفی محب زاده، رئیس اداره اوقاف میناب، اظهار کرد: مهم‌ترین عامل تثبیت وقف و زمینه‌ساز اجرای امینانه نیات واقفان، صدور سند مالکیت است. با همکاری اداره‌ ثبت اسناد و املاک و همت و تلاش همکارانم در اداره اوقاف شهرستان، سند مالکیت 49 هکتار از اراضی مزروعی موقوفه تکیه کلیبی در این شهرستان صادر شد.

وی افزود: اسناد مالکیت این اراضی پس از چندین سال صادر و نیات موقوفه تکیه کلیبی، تعزیه‌داری، کمک به مؤذن و تعمیرات تکیه است. از محل این موقوفه، همه‌ساله مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله ‌الحسین(ع) برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف میناب اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای سنددار کردن موقوفات منعقد شده است و مجموعه اوقاف هرمزگان و شهرستان میناب نیز در این راستا فعالیت می‌کند. تثبیت مالکیت موقوفات، موجب حفظ موقوفه و جلوگیری از تعرض هرگونه اقدام موقوفه‌خواران می‌شود. مجموعه اوقاف طبق وظیفه ذاتی خود با جدیت از حق و حقوق موقوفات دفاع می‌کند.

رئیس اداره اوقاف میناب یادآور شد: اخذ سند برای موقوفات، امری خطیر و ضروری است، در گذر زمان موقوفات را از دست‌اند‌ازی سودجویان بازمی‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

انتهای پیام
captcha