تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در رفع مشکلات جامعه
کد خبر: 3959249
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در رفع مشکلات جامعه

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مساجد سرمایه‌هایی بزرگ در رفع مشکلات جامعه به‌شمار می‌روند، گفت: توسعه فعالیت‌ها و ورود مساجد به مسائل مختلف، سبب انگیزه و گرایش جوانان به این مکان مذهبی می‌شود.

از ظرفیت مساجد در رفع مشکلات جامعه غافل نشویمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، 22 اسفندماه در جریان بازدید از کانون فرهنگی و هنری عماریون در روستای علی‌آباد بیرجند، اظهار کرد: مساجد به جهت کارکردهای متنوع و فراوانی که دارند، نقش بسیار بسزایی در رفع مشکلات جامعه ایفا می‌کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به محدود شدن زمان بازگشایی برخی مساجد به وقت نماز، تصريح کرد: بسیاری از مساجد و اماکن مذهبی ما تنها در وقت نماز یا به هنگام برگزاری برنامه‌های ملی مذهبی فعال هستند، در حالی که وقتی بنایی ایجاد می‌شود، باید تا آن‌جا که مقدور است، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ملانوری یادآور شد: گاه به جهت کم‌توجهی ما، این ظرفیت‌ها مغفول می‌مانند در حالی که می‌توانند با یک برنامه‌ریزی مناسب در مراسم و مناسبت‌ها، مهارت‌آموزی، درآمدزایی و... مورد استفاده مطلوب قرار گیرند.

وی گفت: توسعه فعالیت‌ها و ورود مساجد به مسائل مختلف، سبب انگیزه و گرایش جوانان به این مکان مذهبی می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی، راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار مساجد را راهکاری مناسب برای توسعه فعالیت‌ها خواند و اظهار کرد: ورود کانون‌ها به مسائل اجتماعی به‌ویژه اشتغالزایی و مهارت‌آموزی قابل تحسین است.

ملانوری، اقدامات کانون عماریون را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های استان برای اشتغالزایی و کمک به معیشت و رفاه مردم بیان کرد.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که بهترین راهکار برای این که  مشکلات معیشتی را حل کنیم، معضل بیکاری را برطرف کنیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم، این است که کارگاه‌های خرد و مشاغل خانگی را توسعه دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر پایه سرمایه‌های مردم، مسکن اصلی برای درمان معضلات موجود است.

یادآور می‌شود، کانون فرهنگی و هنری عماریون روستای علی‌آباد، از کانون‌های موفق استان در زمینه اشتغالزایی، مهارت‌آموزی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌ها و مراسم ملی و مذهبی است.

انتهای پیام
captcha